W mojej opinii samochód, który wzbudza mieszane uczucia. Z jednej strony kapitalnie wygodny, trasę można połykać niemal bez żadnego poczucia zmęczenia, sporo miejsca z tyłu i w bagażniku, silnik - pomimo "zaledwie" 110 koni - jest dynamiczny i chętnie się rozpędza, nie ma strachu z wyprzedzaniem. Z drugiej zaś sporo usterek, zwykle pierdół, ale też i poważniejszych, których można było się nie spodziewać po przebiegu przed 300 tys. km, mimo że samochód był eksploatowany należycie, bez szaleństw.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamiczny, jak na masę pojazdu mało pali, ale pech chciał, że przy przebiegu 290 tys. km pękła mi uszczelka pod głowicą i silnik trafił do kapitalnego remontu.
2,0
Skrzynia biegów
Wybierak jest tragiczny - długie skoki biegów, krótka piątka i tendencja do nadmiernego zużywania się lewarka (pękanie mocowania plastikowej kolumny)
4,0
Układ jezdny
Dobrze wybiera nierówności, daje poczucie pływania po autostradzie, jednocześnie jest bardzo głośny.
5,0
Karoseria
To prawdopodobnie jedyna rzecz, na którą nie mogę narzekać w 307-ce. Świetna blacha, ani grama rdzy po 21 latach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność tylnej szyby mogłaby być lepsza, do pozostałych nie mam zarzutu.
4,0
Ergonomia
Praktyczne kieszenie i schowki, klimatyzowany schowek pasażera robi robotę
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa jest bardzo skuteczna, działa bez zarzutu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery dorosłe osoby byłyby w stanie w komfortowych warunkach przejechać dłuższą trasę
4,0
Wyciszenie
Jest okej, bez rewelacji
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt częste naprawy sprawiają, że odechciewa się jeździć tym samochodem
4,0
Stosunek jakość/cena
Wykonany z dobrych materiałów za bardzo dobrą cenę.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 8V FAP 109KM 80kW
[l/100km]