Silnik
: Osprzęt silnika - mechanika i elektronika. Problemy z elektryką u Francuzów to nie mit.
3,0
Całokształt
Auto całkowicie poprawne. Do przemieszczania się - ani do wyścigów, ani do transportu ciężkiego :). Byłem autem pod Neapolem, zagrzał się 2 razy przy długich podjazdach przez góry. Bardzo pojemny. Mnogość drobnych usterek może denerwować, ale koszt ich usuwania jest znikomy. Auto nigdy nie zawiodło w trasie "na amen". Bak 70l robi cuda - najlepszy wynik to 1540 km na 1 tankowaniu w trasie.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik sam w sobie jak najbardziej w porządku. Osprzęt (turbina, FAP, EGR, płytka BSI) sprawiał problemy w moim egzemplarzu - stąd niska ocena.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem po dwa razy trzeba było wrzucać jedynkę i wsteczny. Do przyzwyczajenia, ale w sytuacjach awaryjnych może denerwować. Prędkość przelotowa to 120 km/h - wtedy obroty są na akceptowalnym poziomie.
5,0
Układ jezdny
Typowy Francuz - bardzo duży komfort jazdy. Przejechanie 1000 km "na strzała" do Szwajcarii to igraszka.
5,0
Karoseria
Ocynk Peugeotów w tamtych latach to klasa sama w sobie - brak korozji na podwoziu i nadwoziu. Nie trzeba się martwić o rudą :)
Komfort
4,0
Widoczność
Przód, boki - bezproblemowo. Szerokie słupki C.
5,0
Ergonomia
Dobry dostęp do wszystkich przełączników, wajch, cięgien. Łatwe sterowanie komputerem pokładowym, radiem i tempomatem z manetek za kierownicą.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przestała mi działać dmuchawa nawiewów - przyczyna to płytka BSI. Jeśli działała, chłodziła i grzała dobrze. Szyby parują niekiedy mimo wymiany filtra kabinowego.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po usunięciu tylnej kanapy (całkowite wyjęcie) i przesunięcia przednich foteli do przodu, w wersji hatchback można wstawić materac i spać wewnątrz auta. Osoba o wzroście 178 położy się "na skos" całkowicie wyprostowana. Jeśli równolegle - trzeba będzie podkulić nogi :). Spałem w 2 osoby przez 2 tygodnie w ten sposób - może nie jest najbardziej komfortowo, ale co zaoszczędziłem na hotelach to moje. Podczas jazdy i z przodu i z tyłu można podróżować komfortowo w 4 osoby. Z tyłu po środku jest trochę miejsca, ale komfortem bym tego nie nazwał - lepiej sprawdzi się wersja SW z niezależnymi fotelami.
5,0
Wyciszenie
Nie można się doczepić do niczego.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo - bajka. Spalanie w trasie może dochodzić nawet do 3,5l/100 km. Gorzej z usterkami - jest ich masa, a mimo, że ich usunięcie nie kosztuje dużo, to skala robi robotę.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za 7 000 PLN, złomowałem za 1300 PLN. Warto było.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka (przednie szyby, przepalajace się żarówki, awaria tempomatu przez żarówki świateł hamowania).
Elektronika (płytka BSI).
Mechanika (turbina, EGR, FAP).
Było tego za dużo, zdecydowałem o złomowaniu auta.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna usterka to wchodzenie silnika w tryb awaryjny przy przekroczeniu obrotów powyżej 2500 obrotów. Odcina moc, trzeba zgasić i poczekać na "odłączenie" napięcia. Denerwujące, nie pozwala na pokonywanie wzniesień bądź bezpieczne wyprzedzanie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 16V 109KM 80kW
[l/100km]