Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Hatchback

wiktor_wpr, 9 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 117 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Osobiście lubię jak wszystkie zamontowane układu działają bezawaryjnie. Wiadomo na niektore usterki można przymknać oko ale tutaj ich liczba oraz częstośc występowania uniemożliwają takie podejście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : wszelkie możliwe drobne usterki
Inne : padła sprezarka klimy
Silnik : słaba współpraca z inst. gazową
3,0
Całokształt
Ogólnie auto ma bardzo dużo plusów. Świetne prowadzenie, bogate wyposażenie, ESP, komfort, wyciszenie, wygląd itd. Niestety jest kapryśne. Tzn całymi tygodniami wszystko działa ok tylko po to, żeby raz na jakiś czas strzelic focha i świrować. A to po odpaleniu chodzi na 3 cylindry (lub tylko takie wrażenie) a to gdzieś sobie gaśnie po wciśnięciu sprzęgła. To jeszcze można zrzucić na problemy z gazem. Ale wachlarz możliwych kaprysów jest większy - to żarówka się przepali, to przełączniki kierunków nie działają, to przycisk od tylnej klapy przestaje działać w mrozy, a to podnoszenie szyby nie szwankuje. Odpalasz - pstryk błąd poduszki po jakimś czasie znika. Multum drobnych uciążliwości z czego je
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik sprawuje się dobrze i radzi sobie z autem. Nadmiaru mocy nie ma ale i nie ma zbyt kiedy narzekać na jej brak. Jest niestety dość paliwożerny (masa ponad 1200 kg robi swoje). Do tego nienajlepsza współpraca z instalacją gazową powoduje problemy. Generalnie najlepiej zaopatrzyć się w dedykowany interfejs diagnostyczny - zwróci się po kilku miesiącach.
4,0
Skrzynia biegów
Nie stwierdziłem żadnych mankamentów. Biegi wchodzą tak jak powinny. Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Układ jezdny
Rzeczywistośc przerosła moje oczekiwania. Auto prowadzi się bardzo dobrze. Układ kierowniczy pracuje idealnie - tak jak powinien. Hamulce są przyzwoite. Auto nie jest zbyt twarde ani zbyt miękkie. Utrzymanie prędkości 170km/h nie powoduje niepewności w prowadzeniu. Duży plus i duże pozytywne zaskoczenie prowadzeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko ok. Szerokie słupki troszkę przeszkadzają szczególnie jak się dojeżdza do pasów to akurat wychodzą w miejscu wchodzenia pieszego. Lepiej zwolnić i się upewnić że nikt nam akurat z lewej strony nie wchodzi.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki pod ręką. Kieszeń na drobiazgi pod radiem, schowki itp umiejscowione dobrze. Jedyny minus to umiejscowienie gniazda zapalniczki. Na pewno można by go umieścic w lepszym miesjcu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa dość wydajnie. Ogrzewanie ciut gorzej. Generalnie trzeba się przyzwyczaić do pracy automatycznej klimy - chodzi zdecydowanie inaczej niż manualna. Generalnie bez większych niedociągnięć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróżowałem zarówno jako kierowca a także pasażer z przozdu jak i z tyłu. Miejsca zawsze pod dostatkiem.
4,0
Wyciszenie
Przy 140 a nawet i większych predkosciach można normalnie prowadzić rozmowę bez podnoszenia głosu. Na pewno mogło być lepiej - silnik słychać troszkę za bardzo.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duża liczba drobnych ale i większych usterek powoduje że cierpi ekonomika użytkowania. Co gorsza usterki są przeróżne - nigdy nie wiadomo co teraz padnie a części nie najtańsze często bez dostępu do zamienników (np. górna poduszka silnika - 500 pln, tylko ASO, przełącznik zespolony tylko ASO 1800 zł LOL! ). Do tego spalanie - duże przy benzynie i b. duże na gazie. Opony w rozmiarze 16 nie są najtańsze ale z roku na rok tanieją. Ogólnie nie jest najtaniej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy kupnie było bardzo fajnie bo auto z pewnego źródła, z niewielkim przebiegiem i małym rocznikiem było dość tanie. Do tego bogate wyposażenie. Ogólnie komfort, przestronnośc, walory jezdne wskazują że stosunek jakość/cena powinnien być wysoki. Kapryśność i koszt jej usuwania psują jednak ten parametr.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie ma okresu dłuższego jak dwa miesiące (może czasem 3) żeby nie ujawniła się jakaś nowa usterka. Z wieloma można żyć - np nie działające automatycznie wycieraczki, szwankujące podnoszenie się szyby pasażera czy nie działająca mata ogrzewania fotela. Duża jednak część jest upierdliwa - zacinający się przycisk otwierania klapy, paląca się żarówki mocno denerwują. Generalnie przez 4 lata użytkowania tylko raz auto nie odpaliło (niedługo po kupnie). Złapało sobie jakiś błąd czujnika położenia wału. Po wykasowaniu błędu od 3 lat nie było takiej sytuacji.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety trafiły się także poważniejsze usterki. Najgorsze/najbardziej kosztowne : - Padła sprężarka klimy, - katalizator się wziął i wykruszył - padłą cewka zapłonowa, - kilkukrotnie zmieniane przełączniki zespolone (używki, bo nie zwariowałem żeby płacić za nowe). - wyciek z uszczelnienia wału korbowego

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 I Hatchback