Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Hatchback

Maciej197272, 10 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie linia nadwozia o dobrany w przypadku mojego peugeota odcień żółtego przechodzący w złoty kolor.Pięknie to wygląda.A wewnątrz bardzo miło zaskoczyła mnie jakość użytych materiałów oraz ergonomia.Prowadzenie peugeota 307 sprawia mi dużą przyjemność-czasami nie chce mi się z niego wychodzić.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Czekająca wymiana popychaczy zaworowych
Przeniesienie napędu : Komplet sprzęgła miesiąc po zakupie samochodu
Zawieszenie : Za bardzo sztywne i twarde zawieszenie-nie za bardzo na polskie drogi ale można to obejść montując odpowiedniej grubości opony
4,0
Całokształt
Ogólnie oceniam mojego peugeota pozytywnie.Wiadomo,że nie jest idealny jak większość aut ale pewne błędy można mu wybaczyć.Przede wszystkim szkoda,że nie ma troszkę miększego zawieszenia ale za to świetnie trzyma się na zakrętach i świetnie wyczuć można drogę.Jednak na poprzecznych nierównościach podskakuje i raczej lepiej zapomnieć o szybkich przejazdach bo można wypluć plomby:)za to silnik ma wystarczającą moc i jest elastyczny-przyśpiesza od samego dołu i nie absolutnie problemu z wyprzedzaniem.Poza tym spalanie w normie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mechanikę peugeota 307 oceniam na dobrym poziomie chociaż miesiąc po jego zakupie musiałem wymienić komplet sprzęgła-po prostu się rozpadło.Jedyną poważna bolączką tego auta to jest pewna wada tego silnika-popychacze zaworowe-to jedyna pięta achillesowa.Czeka mnie wkrótce ich wymiana z powodu silnych drgań silnika jak jest zimny tuż po rozruchu-potem zjawisko zanika.Szkoda mi po prostu silnika bo dostaje w ten sposób w kość.Poza tym wszystko ok.
4,0
Skrzynia biegów
Na skrzynię biegów nie mogę narzekać choć trzeba się przyzwyczaić do dość długich machań lewarkiem.Poza tym zaskoczył mnie szczególnie długie przełożenie 2 biegu-ale mnie to akurat bardzo odpowiada-jest bardzo elastyczny.Jedyne czego mi brakuje to 6 biegu-oj przydałbym się bo przy 120km.h jest już 3500obr/mn i od tego miejsca już tylko górę niestety.Ale szczęśliwie wbrew pozorom nie wzrasta spalanie a to dzięki 190Nm obrotu momentowego!
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie.Precyzyjnie trzyma się drogi ale tylko pod warunkiem sprawnego zawieszenia i dobrania opon o właściwym profilu-ze względu na sztywne zawieszenie wymagane są opony o wysokości 65mm-wtedy na polskie drogi jest ok.Układ kierowniczy bardzo dobry-można doskonale wyczuć auto i podoba mi się,że układ twardnieje przy większych prędkościach.Hamulce-żyleta.Z przodu i z tyłu są tarcze-a że samochód waży niecałe 1300kg hamuje szybko i bezpiecznie.Parkowanie-marzenie:dobry promień skrętu plus krótki przód niesamowicie ułatwia manewrowanie po wąskich uliczkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Ze względu na stosunkowo twarde zawieszenie lepiej się jedzie z pasażerem niż samemu choć cierpi na tym troszkę przyśpieszenie samochodu.Komfort zdecydowanie poprawiają opony o wys.min.65mm.Fotele posiadam wręcz doskonałe-Recaro z bocznymi podparciami-po prostu bajka-nie widziałem innego samochodu w tej cenie z lepszymi siedzeniami.Wyciszenie jest bardzo dobre-silnik słychać dopiero od 3500obr/min.
5,0
Ergonomia
Na ergonomię nie narzekam-wszystkie przełączniki są rozmieszczone we właściwych miejscach i ich odnajdywanie jest wprost intuicyjne i sprawia dużą przyjemność.Można przy tym śmiało nie odrywać wzroku od kierunku jazdy co znacznie zwiększa poczucie bezpieczeństwa na drodze.ogólnie-ergonomia na wysokim poziomie-doskonały konkurent dla golfa 4 i 5!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest na wysokim poziomie a możliwości jej ustawień jest wiele pod warunkiem,że posiada się wersję z climatronikiem.na ogrzewanie też nie narzekam-działa na wystarczającym poziomie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No cóż-trzeba pamiętać,że to jednak auto kompaktowe i nie ma co liczyć na cuda jeśli chodzi o przestrzeń z tyłu ale jest dobrze.Za to z przodu po prostu rewelacja!Szyba przednia jest bardzo pochylona dzięki czemu kokpit przed wzrokiem kierowcy jest bardzo wydłużony i sprawia fantastyczne wrażenie.Miejsca z przodu pod dostatkiem,materiały z wyższej półki. Bagażnik naprawdę spory-dla dwóch osób-ewentualnie małej rodziny w sam raz.Osobiście wożę w kole zapasowym butlę z gazem i w ogólne mi to nie przeszkadza:)
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie peugeota 307 jest bardzo dobre-dopiero powyżej 3500obr/min słychać głośniejszą pracę silnika.Powyżej 3900obr/min praca silnika przestaje być uciążliwa dla ucha.Jedyne czego brakuje to 6 biegu do przodu no ale nie można mieć wszystkiego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania peugeota 307 są na rozsądnym poziomie.Trzeba pamiętać jaką się ma jednostkę napędową i to że wraz z pojemnością silnika i mocą wzrastają koszty utrzymania.Sa one jednak na przyzwoitym poziomie-występuje też sporo zamienników.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakości do ceny jest na dobrym poziomie.Z powodu utrzymującego się stereotypu francuskiego auta czyli nie kupuj auta na F ceny peugeotów są przystępne i można kupić naprawdę porządny rocznik za rozsądne pieniądze.Idealna przeciwwaga do przesadnie trzymających cenę aut niemieckich,które też mają swoje wady i zdarzają im się usterki ale ich właściciele za chiny się do nich nie przyznają.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli mowa o drobnych usterkach to nie ich zbyt wiele.owszem trafiła mi się wymiana dwóch ważnych czujników i świateł mijania ale oceniam peugeota wysoko jako auto o niskiej awaryjności.Nie ma aut,które nie wymagają napraw-jednak mój peugeot nie potwierdził starych utartych stereotypów.Bieżące naprawy wiązały się z normalnym użytkowaniem samochodu i tyle w temacie.Żadnych nietypowych usterek tzw.typowo francuskich.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to miesiąc po zakupie musiałem wymienić komplet sprzęgła-po prostu się rozpadło.Po za tym ostatnio wymiana tylnych tarcz hamulcowych-normalna eksploatacja - poza czekającymi mnie wymianą popychaczy zaworowych-norma w tym rodzaju silnika.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,50 zł
9,6
l/100km
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 307 I Hatchback