Auto bezpieczne, bardzo wygodne, przestrzenne i pojemne, dobre do miasta i bardzo przyjemne na wyjazdy - świetne w trasie a zapakować można cały kemping. Równie przyjazne dla wysokich i tych mniej. Design to kwestia gustu - dla mnie trafiony - do tego bardzo przytulne wnętrze - rozwalają mnie jedynie te imitacje drewna. Szczerze polecam, szczególnie lepiej wyposażone modele. Dużo usterek ale chyba za wcześnie kupiłam, więc przypadły mi w udziale testy.
Wrażenia
5,0
Silnik
dynamiczny, zwłaszcza na wyższych obrotach
4,0
Skrzynia biegów
generalnie OK, na mrozie czasem przycina, traci elastyczność przy szybkiej redukcji w dół
4,0
Układ jezdny
ściąganie na prawo oraz wkurzające drgania pow. 130 km/h - po awanturze w serwisie (trzecie podejście) ustąpiło :-), teraz sama przyjemność, zwłaszcza na szybkiej trasie, niestety na kiepskich drogach daje się we znaki paskudne walenie zawieszenia, może za to będzie odporniejszy - 306-tka była zbyt miękka i szybko siadało zawieszenie
Komfort
4,0
Widoczność
po osi rewelacja, na łukach słupki przednie mocno ograniczają widoczność
5,0
Ergonomia
ogólnie same plusy, jedyna uwaga to miejsca na napoje - po wstawieniu czegokolwiek niewygodny dostęp do hamulca ręcznego; bardzo wygodne fotele choć brak regulacji odcinka lędźwiowego, wygodne zagłówki, polecam podłokietniki
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima bardzo dobra, gorzej z ogrzewaniem - kiepski nawiew na nogi, nawet przy dedykowanym ustawieniu - wtedy dostaje się nawiew spod kierownicy w twarz, a w nogi dalej zimno; nawiewki pośrodku deski powoduję mocne nagrzewanie odtwarzacza i zmieniarki, a w konsekwencji problemy z użytkowaniem audio (np. odłącza się zmieniarka), serwis nie ma na to pomysłu; klima w schowku to jest to!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo dużo miejsca, z tyłu nie jeżdżę ale nie słyszałam narzekań; w modelu ze schowkami duże możliwości upakowania wszystkiego pod ręką nawet na długą trasę
4,0
Wyciszenie
w porównaniu do bardzo wielu samochodow, którymi jeździłam całkiem nieźle, przeszkadza walenie twardego zawieszenia ale takie mamy drogi; system odtwarzania i nagłośnienia instalowany fabrycznie jest raczej nędzny, więc za jakość odsłuchu nie można winić wyciszenia
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
znacznie więcej niż podaje producent - na trasie ok. 6,5 za to w miejskich korkach mocno pow. 10 l/100, średnia z 30 tys. (miasto/trasa 3/2) 9,3 - to dużo; od nowości bierze olej, więc trzeba sprawdzać
3,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do innych ofert wypada porównywalnie, a dostałam też dodatkowe bonusy o wartości ok. 10 %, jak ktoś lubi peugoty to wybór jest prosty. Drobna sugestia do producenta i dealerów - dopłata za wycieraczki? ludzie, nie róbcie obciachu!!!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dwie wymiany manetki kierunkowskazu (blokuje się albo odbija) trzecia w drodze - znowu to samo; wymiana softu na wezwanie serwisu; wymiana zamka tylnej klapy, sporo drobiazgów; serwis firmowy się nie wysila, ściąganie nowych kół (ktoś się nie bał i ...) zajęło 3 m-ce - serwis nie posiada na magazynie alusów 16" (przy okazji - kto nie ma śrub antykradzieżowych lepiej niech się zaopatrzy - to bardzo ładne koła); zdarza się, że po uruchomieniu samochodu nie wstaje zmieniarka, trzeba ponownie uruchomić samochód - serwis poprawiał dwa razy bez wyników; wymiana 3 stopu - plastikowa osłona zaczęła się kruszyć; w ciągu 2 tygodni przepaliły się wszystkie żarówki świateł dorgowych, przy czym cały tył siadł na raz - na trasie, nocą i w paskudną pogodę - jakby mi ktoś nie mignął to następny wjechałby mi pewnie w kufer - do sprawdzenia elektryka
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w., zagrożenia bezpieczeństwa nie zanotowałam - puk, puk!