Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Hatchback

P., 8 lat temu
Silnik 1.6 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Korozja-a co to jest? nie wystąpiła po 11 latach użytkowania, choć pojazd regularnie używany na polskich drogach. Progi nienaruszone, podwozie profilaktycznie było zabezpieczone.
4,0
Całokształt
Pojazd może pozytywnie zaskoczyć niejednego kierowcę. W rozsądnych pieniądzach jest naprawdę dobry pojazd. Nie świeci nadmierną tandetą w środku (materiały), części są łatwo dostępne i niedrogie. Jeżeli kupujemy zamienniki-dajmy 10-15 złotych więcej od najtańszych, a gwarantuję, że będą służyły bardzo długo i niezawodnie. W środku pojazdu wiele miejsca dla pasażerów, a bagażnik ma sensowną pojemność. Problem rdzy nie wystąpił po 11 latach użytkowania-progi nienaruszone.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 Benzyna-poza wskazanymi usterkami (11 lat użytkowania) jest naprawdę niezawodną jednostką. Nie ma się do czego przyczepić. Jedynym mankamentem jest podwyższone spalanie do analogicznych jednostek u innych producentów, jednak biorąc pod uwagę całą eksploatację-wychodzi lepiej. Niektórym może też nie pasować wysokość obrotów na 5 biegu przy wyższych prędkościach-czasami brakuje 6, jeżeli ktoś codziennie dojeżdża do pracy autostradą. Oleju nie bierze, a wg instrukcji wymieniać go nalezy co 30k km, jednak z czystej ostrożności robię to co 15-20k km.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia po 10 latach użytkowania wymagała wymiany 2 łożysk. Poza tym żadnych problemów.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze i nie ma się do czego przyczepić.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak poprzednio-nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mocna i trwałą klima. Nie było nigdy problemu z nadmiernym ubytkiem czynnika, czy też zanieczyszczeniami-raz na 1-2 lata czyszczona i uzupełniana. Grzeje się szybko i odparowanie szyb w zimie to kilka chwil.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód na pierwszy rzut oka wydaje się być mały-nic bardziej mylnego-w środku dużo miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów. Do tego pojemny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Mógłby być bardziej wyciszony, choć to już subiektywna ocena, gdyż i tak jest cichszy niż wiele samochodów konkurencji.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie części jest na poziomie bardziej, niż akceptowalny-są trwałe i niedrogie. Wielki plus. Spalanie podwyższone względem konkurencyjnych jednostek, jednak biorąc pod uwagę całość eksploatacji, ceny części i ich trwałość-307 wypada doskonale.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bardzo dobra, w tej półce cenowej zaskakująco mała ilość tandety w środku.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez cały okres użytkowania raz wymienione amortyzatory, poza tym tylko łączniki stabilizatora i ze dwa lata temu łożyska na jednej osi. Po założeniu LPG dwukrotnie wymieniona cewka zapłonowa, przy trzeciej założone już świece typowo LPG i problem zużycia się cewek się rozwiązał. Części do tego modelu są wyjątkowo tanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 10 lat użytkowania do wymiany był kompresor klimy (piszczenie) oraz uszczelka pod głowicą, co jak na taki wiek wydaje się być do zaakceptowania. Również w tym okresie drobna regeneracja skrzyni-wymiana dwóch łożysk. Rynek części jest bogaty, więc i naprawy nie zabijają budżetu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
7,6
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 307 I Hatchback