Inne
: Bardzo dobre hamulce i duże wnętrze z przemyślanymi rozwiązaniami.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Wydech się przepalił i wisiał na włosku
Układ elektryczny
: Felerna dźwigienka kierunkowskazów - TTTM
Inne
: Wyrobił się zamek w klapie bagażnika
5,0
Całokształt
Jestem drugim właścicielem tego auta. Przyjechało do mnie z Francji w 2004r z przebiegiem 34 tyś km. Od tej pory auto ani razu nie widziało lawety i zawsze dowoziło mnie z punktu A do B. Ma bardzo ładny design (wiadomo - francuz ;) ) i jest komfortowe. Ogólnie jestem z niego bardzo zadowolony. Słyszałem, że wiele 307-mek jest awaryjna ale jak na razie u mnie nic poważnego się nie stało. Może dlatego, że to benzyna. A może trafił mi się udany egzemplarz :)
P.S.
Zaznaczyłem, że kupiłbym jeszcze raz to auto ale czas leci i już są nowe modele.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przy niskich obrotach jest trochę \"mułowaty\". Zbiera się od ok 3000-3500. Na trasę i do codziennego przemieszczania się 109 KM wystarczy. W mieście czasami lubi spalić 10l. Wiadomo, model ma już swoje lata ale jest bezawaryjny. Ogólnie nie ma co narzekać.
3,0
Skrzynia biegów
To mi się chyba najmniej podoba w tym samochodzie. Nie jest to super precyzyjny układ. Długie prowadzenie dźwigni zmiany biegów nie polepsza sprawy. Nie zawsze wchodzi wsteczny i czuję większy opór przy wrzucaniu dwójki (być może do wada tylko mojego egzemplarza).
3,0
Układ jezdny
Jest ok. Prowadzi się wystarczająco pewnie a zarazem komfortowo. Kupując Peugeota nie należy się nastawiać na sport. Każdy powinien to wiedzieć bo później są opinie, że auta niemieckie prowadzą się pewniej. Ok ale są mniej komfortowe.
Wadą jest szybko zużywające się zawieszenie - szczególnie tył. Obecnie samochód ma 99 tyś km, jest już drugi komplet amortyzatorów a tył dobija...
Komfort
5,0
Widoczność
Duża przednia szyba i wąskie słupki ułatwiają życie kierowcy. Na widok do tyłu nie ma co narzekać. Lusterka są bardzo dobrze skonstruowane i dużo w nich widać.
5,0
Ergonomia
Wygodne fotele (wersja XT premium), sporo schowków, uchwytów itp. Bardzo łatwa obsługa radia za sprawą sterowania przy kierownicy i kilka innych ciekawych a zarazem ułatwiających życie rozwiązań.
Dziwnym posunięciem jest umiejscowienie uchwytów na kubki - obok dźwigni hamulca ręcznego. Można coś wylać przez przypadek...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie widzę powodów do narzekań. Klima/ogrzewanie działają tak, że nie mam podstaw dania niższej oceny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód tej klasy jest bardzo dobrze. Dużo miejsca z przodu i wystarczająco z tyłu. Efekt pogłębia duża i daleko wysunięta przednia szyba. Dla mnie super.
4,0
Wyciszenie
Przy 130 km/h da się jeszcze rozmawiać lecz brakuje szóstego biegu... :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Lwiątko czasami potrafi sporo wypić - 10l. Na trasie jest ok 7. Części nie są drogie a przegląd co 30tyś km więc bardzo dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak najbardziej korzystny
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dosyć często przepalają się żarówki. Reszta ok
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Felerna dźwigienka kierunkowskazów, dziurawy wydech: usterka miała miejsce na wczasach we Francji. Całe szczęście obok był warsztat, który zespawał całość w godzinę. Szybko zużywające się amortyzatory. Raz uszkodził się zamek bagażnika.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW
[l/100km]