Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Hatchback

jbox@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
2,38
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygodne fotele.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Awaria przełącznika kierunkowskazów jest w wyposażeniu standardowym auta.
Zawieszenie : Zdecydowanie najgorsze ze wszystkich posiadanych ze mnie do dziś aut. Tłucze niemiłosiernie.
Przeniesienie napędu : Jedynka wchodzi tylko jak się zaprzemy o fotel. Bardzo uciążliwe.
2,0
Całokształt
Widzę w tym aucie dwa pozytywy. Pierwszym jest design. Drugim wygodne fotele. Oprócz tych dwóch cech wszystko w tym aucie zawodzi w mniejszym lub większym stopniu. Najgorsze jest nienaprawialne zawieszenie i kosztowne usterki elektryki jak klimatyzacja i przełącznik kierunkowskazów. Kupiłem auto firmy Peugeot dwa razy. Pierwszy i ostatni.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jest ewidentnie za słaby do tej masy. Auto na drugim biegu nie ma siły jechać, co jest bardzo uciążliwe w czasie jazdy miejskiej. W zimne dni trzeba czekać aż się trochę zagrzeje bo nie da się jechać na zimnym silniku. Jedynym plusem jest wyciszenie w zakresie do 3..4 tysięcy obrotów. Powyżej już przeciętnie.
1,0
Skrzynia biegów
Jedno z większych rozczarowań. Żeby wrzucić jedynkę, trzeba użyć przemocy. Inne biegi wchodzą już lepiej ale niestety jedynkę wrzuca się najczęściej i tej prostej wydawałoby się czynności towarzyszy spory stres.
1,0
Układ jezdny
Podobno francuskie auta słynęły kiedyś z zawieszenia ale te czasy najwyraźniej minęły. Zawieszenie trzeba naprawiać po około 20 tysiącach km (Wrocław). Auto jest o wiele za miękkie. Przy byle fałdach pod światłami, w czasie hamowania traci kontakt z jezdnią i zaczyna grzechotać ABS. Tylne zawieszenie jest chyba największą niedoróbką 307. Łomoce na każdej dziurze niemiłosiernie. Podobno ten typ tak ma. Nie jeździłem nigdy autem z gorszym zawieszeniem.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość dobra z wyjątkiem zasłaniających spore pole słupków. Przednia szyba daje dużo światła ale wnętrze dosyć mocno się przez to nagrzewa. Jeden z nielicznych plusów 307-ki.
3,0
Ergonomia
Na przeciętnym poziomie. Sterowanie klimatyzacją, nawiewem etc. jest zbyt nisko i trzeba szukać przycisków. Radio nie nadaje się do użytku. Głośniki są gorsze niż w moim notebooku. Te z tyłu na pewno nie kosztowały więcej niż 10 centów za komplet. W kokpicie coś grzechocze ale w stosunku do innych wad auta to małe piwo. Oczywiście jak w każdym 307 jest znany problem z zepsutym przełącznikiem kierunkowskazów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie trudno pozbyć się pary z przedniej szyby. Część w ogóle pozostaje zaparowana niezależnie od dystansu jaki pokonamy. Tak jak już napisałem sterowanie jest ulokowane zbyt nisko i jest niewygodne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Największy oprócz design\'u plus samochodu to wygodne fotele. Miejsca dla podróżujących jest dosyć. Bagażnik niezbyt pojemny ale w normie.
2,0
Wyciszenie
Silnik w zakresie małych i średnich obrotów jest dobrze wyciszony. Nie ma to jednak żadnego znaczenia ponieważ zawsze będziemy słyszeć łomot zawieszenia. A jeżeli nawet będziemy stać i nie będzie łomotu to słychać nieustanny jęk silnika wspomagania układu kierowniczego. Radiem tego nie zagłuszymy z powodów o których pisałem wcześniej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa w mieście wg komputera 10,0 ale głównie na krótkich trasach. Na trasie do 110 dość dobrze ale powyżej szybko zaczyna się wir.
2,0
Stosunek jakość/cena
Teoretycznie auto było nieco tańsze od konkurencji. Po dodaniu kosztów napraw (przebieg zaledwie 40000) jest na pewno droższe. Czyli zapłaciłem więcej i jeszcze muszę naprawiać. Następnym razem na pewno będę się kierował opiniami innych kierowców i wybiorę auto być może droższe ale z dobrymi notowaniami i wysokim wskaźnikiem bezawaryjności.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w czasie eksploatacji co chwilę odkrywamy jakieś mankamenty czy usterki. Niektóre są błahe ale ich naprawa bardzo droga. Np. silniki regulacji reflektorów \"się zatarły\". Trzeba wymienić reflektory. W kokpicie coś grzechocze - trzeba rozkręcić pół auta ale później będzie już grzechotać wszystko. Zawieszenie jest nienaprawialne. Głośniki też. Ale to wyjechało zepsute z fabryki bo ten typ tak ma itd.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wentylator klimatyzacji, reflektory, zawieszenie, skrzynia biegów, przełącznik kierunkowskazów - wszystko zepsute zaraz po gwarancji (jak oni to wyliczyli?) czyli między 25.000 i 40.000 (tyle mam teraz). Nie wiem co zostanie sprawne przy przebiegu 100.000. Może nic a może wszystko co się miało zepsuć już się zepsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 I Hatchback