Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Hatchback

ryszard.frydrychowski@neostrada.pl, 17 lat temu
Silnik 1.4 8V 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 48 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 307 I Hatchback 1.4 8V 75KM 55kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Dobre opony, wypełnione azotem i doskonałe hamulce pozwoliły mi unknąć wjechania w kufer poprzednika, który ratował się w poślizgu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : stabilizatory po obu stronach poszły przy 35 tys.km
4,0
Całokształt
Generalnie oceniam auto dobrze. Teraz gdy oddałem auto służbowe, moim prywatnym 307 przejeżdżam 1000 km/m-c. Nie sprzedam szybko tego auta z dwóch powodów: -za bardzo spadła cena używanych, -jestem jedynym użytkownikiem mojego auta i wiem, że nim dojadę do celu. Jest to moje 10. auto. Dbam o auto tak jak o każdego członka Rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ani razu mnie nie zawiódł. Serwisuję auto w ASO Al. Jerozolimskie 217 Wa-wa. Na wezwanie PEUGEOTA dwa razy samochód był zabezpieczany w ASO przed samospaleniem. Nie znam szczegółów tej operacji. Wierzę, że wszystko wykonano uczciwie i mogę bezpiecznie jeździć i garażować.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna. Biegi wchodzą cicho, bez oporu, ale w rozsądnych przedziałach obrotów. Gdy trzeba - przy dużej redukcji- stosuję międzygaz.
4,0
Układ jezdny
Przy przebiegu 35000 wymieniono -na mój koszt- tzw stabilizatory. Proszę Producenta aby zainteresował się kooperantem. Kto produkuje taki szmelc i psuje ocenę całego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest OK, ale z tyłu, z racji combi czasem trzeba się posłużyć oceną pasażera.
4,0
Ergonomia
cała guzikologia jest do opanowania w krótkim czasie jeśli się popatrzy w instrukcję. Mam zastrzeżenie do wyłącznika klaksonu. W moim aucie aby zadziałał trzeba jednocześnie wcisnąć przyciski po obu stronach koła kierownicy. To nie jest dobre! Czasem potrzebna jest prawa ręka do - np. lewarka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest obszar niedopracowany. Np. przy pogodzie burzowej (duża wilgotność i wysoka temperatura), gdy spadnie deszcz, nie można opanować potnienia szyb wewnątrz auta gdy klimatyzacja pracuje non stop i okna są oczywiście zamknięte. Jedyne wyjście to wyłączyć klimę i otworzyć okna, ale deszcz pada! Co robić Panie Peugeot ??
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie nie narzekają na brak przestrzeni, ale ta ławka tylna jest za marna. Siedzenie tylne przypomina mi malucha, tylko, że tam nie było pasów. Wystające z siedziska uchwyty pasów są niebezpieczne dla genitalii ! dobrze, że ja siedzę zawsze tylko za kierownicą.
4,0
Wyciszenie
Na postoju, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach (ok.800/min), w kabinie nie słychać silnika. W ruchu, zwłaszcza pod górkę i z pasażerami- musi być głośniej, ale my kierowcy lubimy słuchać jak bije serce naszego auta, i kiedy się męczy i kiedy odpoczywa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście 10 l/100 km. Na trasie 7 l/100. Poprzedno jeżdziłem Astrą 1.4 16v i zużycie było mniejsze o ponad 1 l/100. Jeżdżę na najlepszym oleju, tzw. oszczędnym, oczywiście syntetyku.
4,0
Stosunek jakość/cena
O kosztach eksploatacji niestety decyduje dziś cena paliwa i podła jakość dróg w Polsce. Wybrałem auto za 58 tys. bo tego wymaga moja pozycja społeczna. Relacja jakości do ceny jest w moim przypadku adekwatna do oczekiwań. Gdy mnie nie będzie stać na taką jakość kupię diesla sprowadzonego ze starej unii. W dzisiejszych czasach jest to kwestia wolnego wyboru.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy gorszej nawierzchni słychać mechanizmy drzwiowe. Wymiana żarówki świateł mijania jest praktycznie niemożliwa, nawet w garażu, a co tu mówić w warunkach drogowych... Przejechałem 48 tys. i jeszcze nie spuszczałem koła zapasowego. Czasem myśle co by to było na trasie, a nie daj Boże w deszcz. Muszę to przetrenować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek, które występują niespodziewanie i uniemożliwiają dalszą jazdę - jeszcze nie miałem. Wszystkie przeglądy, ba, nawet przełożenie kół wiosna, zima wykonuję w ASO Peugeot FA, tam gdzie auto kupiłem. Również tam wykonano drobną naprawę blacharską. O wymianie stabilizatorów już napisałem wyżej. Czeka mnie poważny przegląd przy 60 tys. km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 8V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 I Hatchback