Układ hamulcowy
: Dobre opony, wypełnione azotem i doskonałe hamulce pozwoliły mi unknąć wjechania w kufer poprzednika, który ratował się w poślizgu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: stabilizatory po obu stronach poszły przy 35 tys.km
4,0
Całokształt
Generalnie oceniam auto dobrze. Teraz gdy oddałem auto służbowe, moim prywatnym 307 przejeżdżam 1000 km/m-c. Nie sprzedam szybko tego auta z dwóch powodów: -za bardzo spadła cena używanych, -jestem jedynym użytkownikiem mojego auta i wiem, że nim dojadę do celu. Jest to moje 10. auto. Dbam o auto tak jak o każdego członka Rodziny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ani razu mnie nie zawiódł. Serwisuję auto w ASO Al. Jerozolimskie 217 Wa-wa. Na wezwanie PEUGEOTA dwa razy samochód był zabezpieczany w ASO przed samospaleniem. Nie znam szczegółów tej operacji. Wierzę, że wszystko wykonano uczciwie i mogę bezpiecznie jeździć i garażować.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna. Biegi wchodzą cicho, bez oporu, ale w rozsądnych przedziałach obrotów. Gdy trzeba - przy dużej redukcji- stosuję międzygaz.
4,0
Układ jezdny
Przy przebiegu 35000 wymieniono -na mój koszt- tzw stabilizatory. Proszę Producenta aby zainteresował się kooperantem. Kto produkuje taki szmelc i psuje ocenę całego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest OK, ale z tyłu, z racji combi czasem trzeba się posłużyć oceną pasażera.
4,0
Ergonomia
cała guzikologia jest do opanowania w krótkim czasie jeśli się popatrzy w instrukcję. Mam zastrzeżenie do wyłącznika klaksonu. W moim aucie aby zadziałał trzeba jednocześnie wcisnąć przyciski po obu stronach koła kierownicy. To nie jest dobre! Czasem potrzebna jest prawa ręka do - np. lewarka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest obszar niedopracowany. Np. przy pogodzie burzowej (duża wilgotność i wysoka temperatura), gdy spadnie deszcz, nie można opanować potnienia szyb wewnątrz auta gdy klimatyzacja pracuje non stop i okna są oczywiście zamknięte. Jedyne wyjście to wyłączyć klimę i otworzyć okna, ale deszcz pada! Co robić Panie Peugeot ??
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pasażerowie nie narzekają na brak przestrzeni, ale ta ławka tylna jest za marna. Siedzenie tylne przypomina mi malucha, tylko, że tam nie było pasów. Wystające z siedziska uchwyty pasów są niebezpieczne dla genitalii ! dobrze, że ja siedzę zawsze tylko za kierownicą.
4,0
Wyciszenie
Na postoju, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach (ok.800/min), w kabinie nie słychać silnika. W ruchu, zwłaszcza pod górkę i z pasażerami- musi być głośniej, ale my kierowcy lubimy słuchać jak bije serce naszego auta, i kiedy się męczy i kiedy odpoczywa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w mieście 10 l/100 km. Na trasie 7 l/100. Poprzedno jeżdziłem Astrą 1.4 16v i zużycie było mniejsze o ponad 1 l/100. Jeżdżę na najlepszym oleju, tzw. oszczędnym, oczywiście syntetyku.
4,0
Stosunek jakość/cena
O kosztach eksploatacji niestety decyduje dziś cena paliwa i podła jakość dróg w Polsce. Wybrałem auto za 58 tys. bo tego wymaga moja pozycja społeczna. Relacja jakości do ceny jest w moim przypadku adekwatna do oczekiwań. Gdy mnie nie będzie stać na taką jakość kupię diesla sprowadzonego ze starej unii. W dzisiejszych czasach jest to kwestia wolnego wyboru.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy gorszej nawierzchni słychać mechanizmy drzwiowe. Wymiana żarówki świateł mijania jest praktycznie niemożliwa, nawet w garażu, a co tu mówić w warunkach drogowych... Przejechałem 48 tys. i jeszcze nie spuszczałem koła zapasowego. Czasem myśle co by to było na trasie, a nie daj Boże w deszcz. Muszę to przetrenować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek, które występują niespodziewanie i uniemożliwiają dalszą jazdę - jeszcze nie miałem. Wszystkie przeglądy, ba, nawet przełożenie kół wiosna, zima wykonuję w ASO Peugeot FA, tam gdzie auto kupiłem. Również tam wykonano drobną naprawę blacharską. O wymianie stabilizatorów już napisałem wyżej. Czeka mnie poważny przegląd przy 60 tys. km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 8V 75KM 55kW
[l/100km]