Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 II Kombi

Użytkownik po przejściach, 17 lat temu
Silnik 1.9 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 306 II Kombi 1.9 TD 90KM 66kW 1997-1999 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przyklejony
1,0
Całokształt
Mam serdecznie dosyc francuskich samochodów. Nie ja jeden to już mówię. Wmojej rodzinie znam kilka przypadków, którzy mówią - nigdy więcej! Na dodatek znaleźc mechanika który za uczciwe pieniądze zajmie się naprawą tego modelu to prawdopobobieństwo 1:100. Zacytuję jednego mechaniora, pono dobrego, który tak odpowiedział na naprawę klimy pod kątem elektroniki w moim 306: ,,Aha 306! W takim wypadku to ja pier....... nawet do niego nie zaglądam!" To chyba samo mówi za siebie. Nigdy więcej francuzów!
Wrażenia
2,0
Silnik
Ogólnie na początku bylem zadowolony,przyspieszenie ok, elastycznośc też w porządku, powyżej 130 to już baaaaardzo długo się rozpędza ale w końcu to diesel. Póżniej już zaczęło brakowac tego wszystkiego. No i ta awaryjnośc
4,0
Skrzynia biegów
Krótka skrzynia, taka troche sportowa, szybka zmiana biegów, ogólnie wszystko wchodzi gładko chociaż wsteczny czasami trzeba wrzucac dwa razy.
5,0
Układ jezdny
Jedyne co można dobrze wspominac. Nie za twarde a w zakrętach jak przyklejony. Promień skrętu wystarczająco dobry żeby bez uciążliwego kręcenia zaparkowac w wąskich miejscach. Wspomaganie mogłoby by trochę lepsze ale nie jest źle.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo przyjemnie. Wszystko widac tak z przodu jak i z tyłu. Przednia szyba jak w autobusie.
2,0
Ergonomia
Francuzi to dziwni ludzie. Jak patrze na rozmieszczenie przycisków to wydaję mi się że człowiek, który to zaprojektował musiał miec ze 250 cm wysokości albo ręce 1,5 metra. Żeby zamanipulowac przy radiu, czy ogrzewaniu trzeba na maxa się pochylic do przodu, to samo przy wrzucaniu 5 - tego biegu, hehe, żenada
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko grzeje, szybko chłodzi. Dobrze że jest klima, szkoda tylko że nie działa, a jeszcze nie dawno działała, ale o tym będzie dalej. Jak pada deszcz trzeba szybko przełączyc nawiew na szyby i max temperatura, wtedy jest ok, tylko nie można oddychac.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak w limuzynie, z tyłu trochę gorzej bo głowa uderza w sufit nawet na małych wzniesieniach, ale mam wersję 3 drzwiową więc to może dlatego.
3,0
Wyciszenie
Do 110km/h bardzo cicho, później to już się robi jak w zakładzie produkcyjnym. Ja mam bardzo mocne nagłośnienie audio więc pozbyłem się tego problemu ;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Albo mam coś nagrzebane w silniku chociaż nie odczuwam tego w osiągach albo one tak mają bo średnie spalanie nie schodzi poniżej 7 litrów. Jak na diesla to zdecydowanie za dużo chociaż w porównaniu do benzyny z tymi osiągami to nie wiele
1,0
Stosunek jakość/cena
W moim przypadku to nie ma najmniejszego znaczenia
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To coś odpadnie, to się odkleji. Praktycznie nie było tygodnia kiedy nie trzeba było czegoś zrobic. Mam już dosyc tej pseudo-francuskiej technologii
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do bani. Jak nie uszczelka pod głowicą to uszczelka pod pokrywą zaworów a jak i jeszcze oczywiście spod miski olejowej też zapier...... musiało. Płyn chlodniczy też wyciekał bo wejście do termostatu ze starości popękało a to dopiero 10 lat. Wtryskiwacz przecieka i żadne klejenie nie pomaga, więc ropa też zagościła pod maską. Tłumik się urwał, z racji na lata miał już prawo zgnic. Ceny nie są jakoś strasznie wygórowane ale ileż można w niego tej kasy ładowac. Aha i klima też przestała działac.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 306 II Kombi