Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 II Kombi

arka3, 17 lat temu
Silnik 1.8 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 89 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 306 II Kombi 1.8 16V 110KM 81kW 1997-2003 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Swietne hamulce, ale dotyczy to samochodów z silnikami 1,8 i 2,0 może jeszcze w 1,6 w nowszych modelach były montowane wydajniesze. W słabych wersjach słabe hamulce...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Trzeba po ok. 80 tys. km wymienić czopy na tylnej belce
Silnik : Silniczek krokowy potrafi być brudny, jak ktoś potrafi to czyśći jak nie to wymienia koszt :79zł
4,0
Całokształt
Fajne auto za niewielkie pieniądze, można znaleźć egzemplarz dobrze wyposażony (abs, klima 4xpp, elektryka). Jak jest na bierząca serwisowany to nie powinien sprawiać kłopotów. Dotyczy to samochodów bezwypadkowych lub naprawionych porządnie a nie przez pana "Rysia" należy też omijac ASO chyba że po jakieś plastiki trudno dostępne nawet na allegro, cena może wtedy zaskoczyć. Orginalne światło stop w ASO to wydatek 76zł. Linia samochodu jest dość ponad czasowa, nadal wygląda ładnie. Mój jest w wersji kombi co pozwoliło mi przewieźć bez problemu np. pralkę i zmywarkę. Myślę że to był dobry wybór.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo, były małe problemy z dobraniem odpowiednich świec, np. NGK mu nie pasowały (były za drogie i nie równo pracował, wolał equem za 9zł/szt. :))) Ten silnik jak wszystkie 16-tki pokazuje pazurki na wysokich obrotach. Poniżej 3000 jest ospałym misiem, powyżej daje czadu :)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze spasowana, dość długa 2-ka. Nie mama zastrzeżeń
3,0
Układ jezdny
Na równej prostej drodze poprosyu bajka, trzyma się drogi jak misio miodu. Niestety na koleinach trzeba uważać, mocno buja
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, bardzo przydatne jest sterowanie radiem pod kierownicą, niestety komplikuje to wymianę fabrycznego radia na nowszy model. Interfejs do nowego to ok 350zł
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo szybko, schładza i osusza wnętrze idealnie. Ogrzewanie dość wydajne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie można narzekać chociaż limuzyna to nie jest. Ale widziały gały co brały :) Miejsca jest na wygodną podróż dla 4 osób. W piątkę z tyłu jest już troche ciasno, chociaż i tak więcej miejsca niż w starym Toledo.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety w plecy, silnik słychac dosć dokładnie szczególnie powyżej tych 3000 obr. Poniżej nie jest tak źle. Z Zawieszenia przy normalnej drodze dużo nie słychać
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gazu nie zakładam, wyleczyłem się z niego po Toledo. Na benzynce po W-wie w korkach na Łazienkowskiej pali 10-11litrów. W trasie nie schodzi poniżej 6,8 litra przy trybie "emeryt", autostrada i prędkości 150-180 to ok. 8 litrów
4,0
Stosunek jakość/cena
j.w.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic poważnego ani drobnego się nie działo "odpukać"
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej, tyle że słychać jakieś łożysko, prawdopodobnie od sprężarki klimatyzacji, muszę to zrobić

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 306 II Kombi 1.8 16V 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
14,00 zł
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 306 II Kombi