Gdyby nie ekonomiczny silnik, to nic ciekawego ale i tak lepszy niż Peugeot 307 HDI (patrz Auto Świat nr 31 z 24 lipca 2004) - to jest dopiero kompletna kaplica. Duża w tym wina,szczególnie za kiepski serwis, Peugeot Polska - banda dyletantów i indolentów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Elastyczność dobra ale z silnika od nowości dochodzą ciche odgłosy jakby zaraz sie coś miało rozlecieć.
3,0
Skrzynia biegów
Cięzko chodzący lewarek. Wyraźne odczucia mocnego zapinania. 1 i 2 za krótkie. Słyszalna praca skrzyni biegów.
5,0
Układ jezdny
Nie można mieć za wiele uwag. Dobrze trzyma sie drogi i komfortowy. Nawet jak na polskie drogi wytrzymały. Nic jeszcze nie było z podwoziem robione. A to sukces przy tym przebiegu w porównaniu do najlepszych marek.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoki kierowca na fotelu z fabrycznym podgrzewaniem wzrok ma na wysokości lusterka wstecznego, więc prawy sektor szyby czołowej jest nim zasłonięty i trzeba się pochylić aby coś zobaczyć prawy/przód.
2,0
Ergonomia
Sygnał dźwiękowy w dźwigience kierunkowskazów to idiotyzm do którego nie można przyzwyczaić się. Groźne w czasie nagłych sytuacji. Fotele z podgrzewaniem (wyższe) nie są przystosowane dla osób powyżej 175 cm. uwierają w uda zbyt krótkie siedzisko a oparcie zmusza do garbienia się. Dłuższe trasy powodują drętwienie nóg i ból kręgosłupa.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W fabrycznej klimatyzacji brak filtra przeciwpyłkowego. Klima o kiepskiej wydajności. Ogrzewanie podobnie. Kretyńskie rozwiązanie obiegu zamknietego. Jak na taką cenę samochodu to skandal.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żadna rewelacja. Dla wysokich osób z przodu poprawnie. Z tyłu już trochę ciasno. Jak na klasę samochodu szerokość przeciętna. Pojemny bagażnik w sedanie.
3,0
Wyciszenie
Jak na HDI może być. Hałasujące połączenie kolektora wydechowego i rury wydechowej - wada fabryczna (metaliczne skrzypienie). Peugeot do końca produkcji modelu nie raczył tego poprawić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście na pełnym baku (60l.) można bez najmniejszych problemów przejechać 1000 km. (z klima i korkami). Poza miastem 1300 km. Zależne tez od jakości oleju napędowego.
1,0
Stosunek jakość/cena
Za taka cene (60700 zł w roku 2000) to skandal.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszcząco - łamiące. Zima nie wytrzymuje dużych mrozów. Kiepskie wycieraczki. Awarie kierunków nawiewu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji: wymiana turbospreżarki (błąd serwisu), zaworu EGR (wada fabryczna we wszystkich. 2-krotna wymiana koła pasowego wału korbowego -900 zł/szt. (wada fabryczna we wszystkich HDI) - nie usunieta do dzisiaj.Peugeot na tym nieźle zarabia. Nierównomierne zużycie klocków hamulcowych - wg. serwisu Peuget wszystko OK. Głownym problemem jednak jest fatalny serwis autoryzowany. Najczęściej uszkadzaja samochody z braku wiedzy i dokładności. Przelewaja olej w czasie przeglądów. Zerowi diagności.Niekiedy opryskliwi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW
[l/100km]