Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 II Hatchback

95088, 20 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 93 tys. km
Peugeot 306 II Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
2,69
34% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Gdyby nie ekonomiczny silnik, to nic ciekawego ale i tak lepszy niż Peugeot 307 HDI (patrz Auto Świat nr 31 z 24 lipca 2004) - to jest dopiero kompletna kaplica. Duża w tym wina,szczególnie za kiepski serwis, Peugeot Polska - banda dyletantów i indolentów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Elastyczność dobra ale z silnika od nowości dochodzą ciche odgłosy jakby zaraz sie coś miało rozlecieć.
3,0
Skrzynia biegów
Cięzko chodzący lewarek. Wyraźne odczucia mocnego zapinania. 1 i 2 za krótkie. Słyszalna praca skrzyni biegów.
5,0
Układ jezdny
Nie można mieć za wiele uwag. Dobrze trzyma sie drogi i komfortowy. Nawet jak na polskie drogi wytrzymały. Nic jeszcze nie było z podwoziem robione. A to sukces przy tym przebiegu w porównaniu do najlepszych marek.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoki kierowca na fotelu z fabrycznym podgrzewaniem wzrok ma na wysokości lusterka wstecznego, więc prawy sektor szyby czołowej jest nim zasłonięty i trzeba się pochylić aby coś zobaczyć prawy/przód.
2,0
Ergonomia
Sygnał dźwiękowy w dźwigience kierunkowskazów to idiotyzm do którego nie można przyzwyczaić się. Groźne w czasie nagłych sytuacji. Fotele z podgrzewaniem (wyższe) nie są przystosowane dla osób powyżej 175 cm. uwierają w uda zbyt krótkie siedzisko a oparcie zmusza do garbienia się. Dłuższe trasy powodują drętwienie nóg i ból kręgosłupa.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
W fabrycznej klimatyzacji brak filtra przeciwpyłkowego. Klima o kiepskiej wydajności. Ogrzewanie podobnie. Kretyńskie rozwiązanie obiegu zamknietego. Jak na taką cenę samochodu to skandal.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Żadna rewelacja. Dla wysokich osób z przodu poprawnie. Z tyłu już trochę ciasno. Jak na klasę samochodu szerokość przeciętna. Pojemny bagażnik w sedanie.
3,0
Wyciszenie
Jak na HDI może być. Hałasujące połączenie kolektora wydechowego i rury wydechowej - wada fabryczna (metaliczne skrzypienie). Peugeot do końca produkcji modelu nie raczył tego poprawić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście na pełnym baku (60l.) można bez najmniejszych problemów przejechać 1000 km. (z klima i korkami). Poza miastem 1300 km. Zależne tez od jakości oleju napędowego.
1,0
Stosunek jakość/cena
Za taka cene (60700 zł w roku 2000) to skandal.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trzeszcząco - łamiące. Zima nie wytrzymuje dużych mrozów. Kiepskie wycieraczki. Awarie kierunków nawiewu.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji: wymiana turbospreżarki (błąd serwisu), zaworu EGR (wada fabryczna we wszystkich. 2-krotna wymiana koła pasowego wału korbowego -900 zł/szt. (wada fabryczna we wszystkich HDI) - nie usunieta do dzisiaj.Peugeot na tym nieźle zarabia. Nierównomierne zużycie klocków hamulcowych - wg. serwisu Peuget wszystko OK. Głownym problemem jednak jest fatalny serwis autoryzowany. Najczęściej uszkadzaja samochody z braku wiedzy i dokładności. Przelewaja olej w czasie przeglądów. Zerowi diagności.Niekiedy opryskliwi.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 306 II Hatchback