Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 II Hatchback

piotrvz800@poczta.onet.pl, 17 lat temu
Silnik 1.9 D 69KM 51kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 306 II Hatchback 1.9 D 69KM 51kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Czujnik deszczu. Nie zdawałem sobie sprawy z jego istnienia do pierwszych opadów. Okazało się, że jest bardzo fajnym i przydatnym gadżetem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Często usterką w 306 jest wspomniany wyżej przełącznik kierunkowskazów.
Inne : Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
4,0
Całokształt
Samochód zdecydowanie godny polecenia. Awaryjność na przyzwoitym poziomie, ocynkowana karoseria pozwala nie martwić się korozją, auto jest przyjemne i tanie w eksploatacji. ZDECYDOWANIE POLECAM.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak przystało na francuskiego diesla silnik jest dość dynamiczny, charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, mało pali, jest cichy i zapala nawet w najtęższych mrozach. Same plusy!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje poprawnie. Drążek zmiany biegów ma przyjemne krótkie skoki, skrzynie jest dobrze zestopniowana.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie samochodu jest nastawione na komfort. Stosunkowo miękkie, ale mimo to samochód dobrze się prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w samochodzie jest dobra we wszystkich kierunkach. Lusterka zewnętrzne mogłyby być trochę większe.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Przełączniki i włączniki umieszczono pod ręką, brakuje jedynie miejsca na napoje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód posiada wydajną czterostopniową dmuchawę. Pierwszy bieg jest dosyć skuteczny a plusem jest to, że jest niemal bezszelestny. Silnik szybko się nagrzewa i do wnętrza szybko wpada cieplutkie powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód oferuje sporo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są bardzo dobrej jakości. Siedzenia są dosyć miękkie, ale to norma we francuskich autach. Pojemność bagażnika mogłaby być trochę większa, ale i tak jest nieźle.
5,0
Wyciszenie
Samochód jest super wyciszony. Mimo, że pod maską pracuje stary dobry wolnossący diesel można odnieść wrażenie, że podróżujemy benzynowym autem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest ekonomiczny. Przy rozsądnym użytkowaniu wyniki poniżej 5L na trasie i 5,5-6L w mieście nie są niczym nadzwyczajnym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za niską cenę otrzymujemy samochód dobrej jakości, porównywalny a w niektórych przypadkach lepszy od wszelkiej konkurencji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jest niezawodny. W okresie rocznej eksploatacji jedyną usterką był "cykający"przełącznik kierunkowskazów. Usterkę usunąłem jednak w pół godziny samodzielnie poostępując zgodnie z zaleceniami zamieszczonymi na forum 306.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem żadnej poważnej usterki. Samochód zawsze wraca o własnych siłach z drogi.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 306 II Hatchback 1.9 D 69KM 51kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 306 II Hatchback