Samochod rodzinny, tani w eksploatacji ale trzeba uważac bo zlodziejski autorazywany serwis i malo fachowy (różne w Warszawie). Serwis firmowy na Al. Krakowskiej jeszcze zagubiony, leniwy i kretacki (dobry dla blondynek). Gdyby nie silnik (ekonomia) to sprzedal bym natychmiast. Kroluja plastiki Valeo. Problem w tym, że inne marki nie sa lepsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
głośny osprzęt silnika, dobra elastyczność ze wzgledu na HDI
2,0
Skrzynia biegów
długie przełożenia i oporne zapinanie biegów
3,0
Układ jezdny
nieco stukający ale bez specjalnych uwag. Dobrze tłumi nierówności
Komfort
1,0
Widoczność
wysokie osoby (185) widzą głównie lusterko wsteczne, gorna krawedź szyby przedniej wymusza pochylenie (za wysokie fotele). W praktyce użycie klapki osłony przeciwslonecznej zasłania widoczność w przedniej szybie do połowy. Tył i boki porawnie.
3,0
Ergonomia
Przyciski ogrzewania tylnej szyby i świateł awaryjnych za nisko. Żle ustawione pedały.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mało wydajne ogrzewanie i nawiew oraz fabryczna klimatyzacja. Skandaliczny brak filtra przeciwpyłkowego i w wersji z klimatyzacją fabryczną brak możliwości jego nawet amatorskiego zamantowania (wielokrotnie potwierdzone przez serwis).Hałaśliwe przełączanie kierunku obiegu. Mało praktyczny regulator sily nawiewu bezmyslnie połączony z blokada ciagu powietrza z zewnątrz.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla wysokich osob za nisko. Przy wzroscie kierowcy 185 bez wiekszego wysilku czubkiem glowy mozna dotknac sufitu. Przy calkowicie odsunietych przednich fotelach malo miejsca na nogi doroslych pasazerow z tylu.
3,0
Wyciszenie
Praca silnika wyraznie slyszalna ale nie jest to zbyt uciazliwe
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ze wzgledu na silnik niskie. Przy pełnym zbiorniku (60 l) mozna bez problemu przejechac 1000 km. nawet w jexdzie miejskiej (korki + klima)
3,0
Stosunek jakość/cena
Bez komentarza. Kosztowal 63 tys. z pelna opcja.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na marke i cene za bardzo skrzypiacy (zima tragicznie). Ciezko zamykajace sie drzwi samoodkrecajace sie nakretki w osprzecie drzwi. Kiepskiej jakosci styki przy zarowkach. Skrzypiace fotele. Kiepskie wycieraczki.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji wymiana turbo, zaworu powrotu spalin. Rezonans na 1 i 2 biegu (serwis bezradny).Zacinajace sie na mrozie wycieraczki + skrzypienie. Szybkie i nierownomierne zuzycie klockow hamulcowych + deformacje tarcz hamulcowych. Bardzo skrzypiacy uklad wydechowy 3-krotnie zwieksza halasliwosc silnika.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 306 II Hatchback 2.0 XSi 121KM 89kW 1997-2000