Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 II Hatchback

la peżo trua są sis ;), 16 lat temu
Silnik 1.8 101KM 74kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 306 II Hatchback 1.8 101KM 74kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ładne auto (po faceliftingu), cenię w nim automatyczną skrzynie biegów i czujnik deszczu. Mamy XXI wiek i samochód pewne rzeczy powinien już robić sam :)
Wrażenia
4,0
Silnik
8-zaworowa jednostka napędowa - nie ma się czym podniecać, nie ma się do czego przyczepić. Maksymalny moment obrotowy przy 3000obr./min., więc dość elastyczny. 101 nie przemęczonych kucy, a to za sprawą automatycznej skrzyni biegów :)
4,0
Skrzynia biegów
4-biegowa, automatyczna skrzynia biegów niemieckiej firmy ZF, model 4hp14. Mogła by troszeczkę płynniej zmieniać biegi, ale to starszy typ automatów. Nie żeby jakoś mocno szarpała (spoko, dyski z kręgów szyjnych nie wylecą ;), ja się tylko czepiam. Co do awaryjności - nie sprawia żadnych problemów. Nie trzeba się bać automatów, szczególnie tych starszych - brak elektroniki i w miarę prosta konstrukcja (każdy automat to jednak skomplikowane urządzenie) zmniejszają ryzyko awarii i wysokich kosztów napraw. Jeśli nie jesteś butującym auto dresem, dbasz o poziom i wymianę oleju, to 4hp14 nie zawiedzie.
4,0
Układ jezdny
Jest to chyba ostatni Peugeot, mający komfortowe zawieszenie (307 i reszta bandy już są twarde). Nie przeszkadza to w pewnym pokonywaniu zakrętów. Drobne, poprzeczne nierówności wyraźnie odczuwalne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu, do tyłu i na boki - OK, ale tym razem czepiamy się zbyt małych lusterek zewnętrznych ;)
4,0
Ergonomia
Wszystko OK, poza klaksonem w kierunkowskazie - chociaż nie używam, to umiejscowienie głupkowate...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą szybko się nagrzewa, latem chłodzi (klimatyzacja).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto 5-osobowe, ale wiadomo - 4 ludziska spokojnie jadą hatchbakiem. Zdarzyło mi się jechać w sześciu :)
3,0
Wyciszenie
Poprzedni właściciel wyciągnął katalizator, mając nadzieję że da mu to więcej mocy... Skończyło się na tym, co dla niektórych będzie zaletą, że układ wydechowy mruczy. Ja tego nie lubię.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Automat zwiększa zużycie paliwa, szczególnie w mieście. Na trasie, przy spokojnej jeździe spali tyle samo co model z ręczną skrzynią, a to za sprawą mechanicznego przełożenia czwartego biegu. Umiarkowane ceny części.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena umiarkowana, jakość przeciętna dla tej klasy aut z tamtych lat. Golf IV i Astra II z 99r. są jakościowo lepsze, ale też odpowiednio droższe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie nic się nie dzieje, czasami płynna regulacja dmuchawy powoduje falowanie obrotów wirnika.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zaliczam to do poważniejszych usterek, chociaż nie sprawiło mi to specjalnego kłopotu - przepływomierz padł, ale nie unieruchomił auta. Szarpało, ale dojechałem. Poprzedni właściciel regenerował tylną belkę, więc ja mam z tym spokój. W 306, na polskich drogach trzeba o to dbać (za wczasu wymieniać łożyska igiełkowe).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 306 II Hatchback