Mimo wszystko nie żałuję. Chyba jeden z najbardziej udanych peugeotów. Auto z duszą. Zaczyna niedomagać wtedy, gdy mnie zaczynają krążyć myśli o nowym samochodzie. Serio :) Na trasie nigdy nie zawiódł, w mieście padł 2 razy (rozrusznik, sprzęgło), raz był za żwawy (przewód hamulcowy), raz sikał do srodka (nagrzewnica). Wizyty w serwise rekompensuje duża przyjemność z jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przydałoby się 10 KM więcej. OK na długie trasy. Elastyczność wystarczająca. Mało czuły na zmiany obciążenia.
3,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy. Jeżdże nim od 6 lat i zawsze tak było.
4,0
Układ jezdny
Bez większych zastrzeżeń. Kierowca czuje zawieszenie (w sensie pozytywnym). B. skuteczny ABS, chociaż poprzedniej generacji.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tylko ten klason nie tam, gdzie sie mozna spodziewać. Fantastyczne fotele. Zdarzyło mi się przejechać jednym skokiem prawie 1500 km i tylko oczy mnie bolały :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
B. szybko się nagrzewa, w zimie po kilku min jest cieplutko. Kanały wentylacyjne trzeba od czasu do czasu przedmuchac bo zbiera syf z maski. Fabryczna klima do kitu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4 dorosłe osoby bez problemu, spory bagaznik
3,0
Wyciszenie
Tak sobie. Powyżej 120 km/h robi sie trochę głośny
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10 l miasto, 6,5 - 7 trasa przy 100-110 km/h
4,0
Stosunek jakość/cena
306 w bardzo dobrym stanie mozna kupić za ok 15 tys zł. Naprawdę warto. Autko dynamiczne (1.6), pakowne i wygodne. Regularnie serwisowane będzie wdzięcznym przyjacielem. Z tego co mówili ludkowie w serwisie najbardziej udane były egzemplarze z lat 1995-1998.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przed zimą trzeba sprawdzić centralny zamek. Potrafi niedomykać na mrozie. Czyścić układ wentylacyjny. Notorycznie sygnalizacja uszkodzenia poduszki. U mnie koroduje jedno nadkole.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Regularne przeglady konieczne. Unikać ASO, zawsze czegoś nie dorobią. Potrzebuje serwisu z sercem. U mnie padł rozrusznik, pękł przewód hamulcowy, na szczęście w miescie (były jaja), rozsypało sie sprzęgło, pękła nagrzewnica, śniedziejące wszelkiego rodzaju styki układu elektrycznego. Jak na 6 lat użytkowania awarie nie doprowadziły mnie jednak do bankructwa. Jest sporo duzo tańszych zamienników, wiele z nich produkowana przez te same firmy, które produkują oryginały z logo peugeot.