Zbecydowany plusem 306-ki jest jej wygląd zewnętrzny, układ jezdny nie na polskie dziurawe drogi...
Wrażenia
2,0
Silnik
Kultura pracy tej jednostki napędowej pozostawia wiele do życzenia, elastyczność w miarę OK
3,0
Skrzynia biegów
Wsteczny zgrzyta, jedynka też nie zawsze wchodzi idealnie. Zestopniowanie to jakieś nieporozumienia...
2,0
Układ jezdny
Być moze komfortowe, ale zdecydowanie nie na polskie drogi, łączniki stabilizatora i silentblocki można wymieniać tak często jak olej. Siadają też poduszki zawieszenia tylnej belki...
Słabe hamulce
Komfort
4,0
Widoczność
OK
3,0
Ergonomia
Fatalnie umieszczona (zbyt mała) popielniczka, włącznik świateł awaryjnych mógłby być umieszczony w lepszym miejscu. Mało schowków, sygnał dzwiękowy to kwestia przyzwyczajenia, mi nie przeszkadza. Reszta w zasadzie ok. Bardzo dobre siedzenia w lepszych wersjach
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie ogrzewanie bardzo dobre. Wentylator jak w większości samochodów, na 3 i 4 zbyt głośny. Przydałaby się klima :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę samochodu OK, można być mile zaskoczonym
2,0
Wyciszenie
Jakie wyciszenie?! 306 jest jednym z głośniejszych samochodów, szczególnie przy wyższych prędkościach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeźdzę na LPG, więc nie zawracam sobie tym głowy. Na benzynie wychodziło ok. 6,5L/100km (trasa). W mieście oczywiście więcej
3,0
Stosunek jakość/cena
yyyyyyyyyy
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z instalacją elektryczną, np często nie działający zamek centralny i różne "odłączające się kabelki" Trzaskające drzwi, ale to taki "urok" 306,
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawiódł mnie kilka razy układ chłodzenia (poprowadzenie węży płynu chłodzącego zaprojektował chyba jakiś IDIOTA). Wspomniane też delikatne zawieszenie, które wymaga częstych interwencji, padła też sonda lambda, oraz kilka innych rzeczy o których nawet nie chce mi sie wspominać...
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW
[l/100km]