Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 II Hatchback

utwor2001, 2 miesiące temu
Silnik 1.6 90KM 66kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 306 II Hatchback 1.6 90KM 66kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto pomimo najprostszego niezależnego zawieszenia MacPhersona z przodu oraz prawie równie prostego zależnego - belce skrętnej z amortyzatorem z tyłu prowadzi się wyśmienicie, jest bardzo zbalansowane. Idealny środek względem średnio prowadzącego się Peugeota 206 z uciekającym tyłem, a bardzo dobrze prowadzącego się lecz zbyt miękkiego Peugeota 205/309. Po niewielkich modyfikacjach idealny kandydat na tor :) bez modyfikacji auto łoi na zakrętach konkurencyjne auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Bardzo tanie w utrzymaniu jak i w zakupie, proste w naprawie, mało awaryjne. Nie jest pozbawione wad, mimo wszystko wypada pozytywnie na tle samochodów konkurencyjnych. Największym pozytywnym zaskoczeniem było dla mnie jak dobrze, nawet seryjne 306 w hatchbacku się prowadzi. Oczywiście mowa tutaj o agresywnej, dynamicznej jeździe w zakrętach. Po niewielkich modyfikacjach idealny kandydat na dość kręty tor pozbawiony długich prostych lub po prostu do KJS'ów. Jeśli chodzi o silnik 1.6 8v - brakuje mu trochę dynamiki, jednak na drogi publiczne do bezpiecznego przemieszczania się jest wystarczający, a przede wszystkim na codzienny użytek dużo prostszy, lżejszy i tańszy w eksploatacji od 16-zaworowych XU :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo prosta, ośmiozaworowa jednostka SOHC z mechaniczną regulacją popychaczy o kodzie TU5JP (NFZ). Przez ową regulację niekoniecznie polecam zakładanie instalacji LPG, chyba że ktoś ma wiecznie czas na regulację. Niestety jak wiadomo LPG okropnie skraca okres eksploatacyjny regulacji. Silnik pomimo ośmiu zaworów bardzo fajnie wkręca się na obroty, odżywa dopiero przy około 4.5tyś obrotów - przy konstrukcjach 8v skupionych na momencie obrotowym grupy VAG, coś zupełnie innego. Można ewentualnie porównać do jednostki 1.6 GTi Golfa I. Niestety sporym minusem jest fizyczne wykorzystanie mocy silnika, pomimo niespełna 90km i 1000+kg samochód ma problem z większymi prędkościami i jest minimalnie słabszy od przykładowo Golfa III 1.8 90km o identycznej masie.
2,0
Skrzynia biegów
Osobiście nie miałem do czynienia z innymi skrzyniami tego modelu i silnika niż ta która jest w moim prywatnym samochodzie, ale mam odczucie że jest słabo wykonana. Przy ledwie 125tyś przebiegu (100% potwierdzonego) skrzynia posiadała wiórki metalu na magnesie korka spustowego. Pomimo zalania nowego oleju (olej Total - przewidziany przez producenta) oraz uszlachetniacza Liqui Moly skrzynia na 5tym biegu nadal jest dość głośna.
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Pozycja siedząca kierowcy jest w większej lub mniejszej mierze uporczywa dla kogokolwiek kto przekracza metr siedemdziesiąt pomimo posiadania wersji XR z regulacją wysokości fotela oraz kierownicy, nadal ciężko powiedzieć o komfortowej pozycji. Siedzi się znacząco za wysoko. Niemniej jednak fotele są okropnie wygodne (w moim przypadku welur) nawet po 27miu latach. Najdłuższą trasę jaką zrobiłem liczyła około 400km w jedną stronę, nie odczułem żadnego zmęczenia. Brakuje niestety uchwytów na kubki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bardzo tani w utrzymaniu, części zamienne śmiesznie tanie porównywalnie do Volkswagena Polo/Golf. Części ogólnodostępne, bardzo duży plus ceny oryginalnych części w ASO które w dość zadziwiająco sporej mierze nadal są dostępne od ręki! Osobiście nie ma się do czego doczepić. Zawieszenie bardzo proste MacPherson z wahaczem dolnym przód, tył belka skrętna z amorkiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę że Peugeota 306 w tak naprawdę jakiejkolwiek wersji wyposażeniowej (nie licząc oczywiście takich jak GTi-6 itd.), liftingowej, silnikowej jak i nadwoziowej (może poza Cabrio) można zakupić w horrendalnie niskiej cenie. Taki średni przedział cenowy tych samochodów aktualnie na rynku wtórnym to 2000-5000zł, oczywiście trzeba liczyć się ze zużyciem pojazdu i w większości przypadków niestety bardzo drobnej historii napraw - nie mniej jednak w tym przedziale cenowym auto spisuje się na 5 gwiazdek
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 306 II Hatchback 1.6 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
7,8
l/100km
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 306 II Hatchback