Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 II Hatchback

Piotr, 18 lat temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 133 tys. km
Peugeot 306 II Hatchback 1.4 75KM 55kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Nigdy nie sprawia zawodu, to mój trzeci z Peugeotów (305, 405) i po męczeniu się(przed francuzami) z "niezawodną niemiecką technologią" nie kupię innej marki.Peugeot to jest to! he he!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Cztero punktowy wtrysk paliwa zapewnia dobrą elastyczność. Bardzo pomaga stosowanie znakomitego oleju Shell 5W/40 syntetic (wymiana co 15 000 km) 75 KM i 111 Nm to nie rewelacja, ale do sprawnego przemieszczania sie wystarcza (do wygrywania sprintu na swiatłach też, czasami...)
4,0
Skrzynia biegów
Czasami trudno włączyć wsteczny bieg. Zestopniowanie skrzyni i zakresy predkości na poszczególnych biegach - super!!!
5,0
Układ jezdny
Super!!! Rewelacyjne prowadzenie, super wspomaganie, nie za mocne, pozwala doskonale czuć co dzieje sie z samochodem, no i jazda w zakrętach- coś wspaniałego!!! Najlepsze amortyzatory na świecie, nie wymieniane od zakupu, 75 procentowa sprawność po badaniu diagnostycznym, nic dodać nic ująć
Komfort
4,0
Widoczność
Przy cofaniu w wersji 3 drzwiowej trochę przeszkadzają tylne słupki, ale od czego są lusterka...
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne siedzenia, rewelacyjny i prosty mechanizm przesuwu foteli ułatwia zajmowanie miejsc z tyłu. Przełączniki i deska rozdzielcza bez rewelacji ale czytelna i łatwa w obsłudze, w koncu to 1997 rok produkcji
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nigdy nie ma problemu z przewietrzaniem wnętrza, bardzo wydajne ogrzewanie i nadmuch na szyby
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne wnętrze dla 4 osób na długie trasy. Mogło by być więcej schowków i uchwytów na napoje, ale w tamtych latach nie było to modne.
4,0
Wyciszenie
Jak był nowy , było ciszej! Niestety nasze wspaniałe.... drogi! Na nierównościach słychać jak trzaskają oparcia tylnych siedzeń w uchwytach mocujących.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomimo 2 zaworów ( a może dzięki temu) na cylinder znakomite spalanie. Można się śmiać: z magnetyzerem - na trasie pali 4,6 - 5,2 l/100 km o ile nie przekracza się 130 km/h.( w cztery osoby+bagaż) zerowe zuzycie oleju silnikowego. Wszystkie przeglady i naprawy we własnym zakresie(mechanik)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobiazg- oswietlenie tablicy rozdzielczej (żaróweczki, ale czego wymagac po 9 latach jazdy po "wspaniałych" drogach?)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pęknięta linka sprzęgła i "słoneczko" w docisku sprzęgła, ale i tak da sie wrócic do domu przy doswiadzczeniu i pewnej wprawie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 306 II Hatchback 1.4 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 306 II Hatchback