Silnik
: Rewelacja. Turbo diesel intercooler. Moc + ekonomia. Super.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Generalnie hamulce są słabe, słabsze niż w VW.
Zawieszenie
: Częściej niż w VW trzeba zmieniać końcówki drążków, gałki itp.
Silnik
: W 3 pojazdach które widziałem wszystkie były \"mokre\" od spodu.
5,0
Całokształt
Czwórka z plusem. Minus za promień skrętu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Biorąc pod uwagę że jest to silnik z 1996 roku to sprawuje się on nadzwyczaj dobrze. Posiadam model XUD9TE (bez katalizatora) 93KM. Spora i zauważalna turbo-dziura co czasem daje mile wrazenie przy ruszanie spod swiatel. Do 3 biegu nie jedna benzyna ma klopot z dotrzymaniem tempa. Jednostka napędowa prosta w obsłudze.
5,0
Skrzynia biegów
W miarę precyzyjna, dobrze dobrane przełożenia.
3,0
Układ jezdny
Miękki. Trochę zbyt miękki. Delikatny. Tylna belka nie jest aż takim problemem. Jej kompletna regeneracja jest teraz w zasięgu 800PLN i trzeba przyznać że jest to bardzo wygodne rozwiązanie w użytkowaniu. Duuuży minus to promień skrętu. TO JEST NAJWIĘKSZA WADA TEGO POJAZDU. Wjazd do garażu tylko na 2 razy. O zawracaniu na \"3\" można zapomnieć. W McDrive jest czasem problem by się zmieścić przed krawężnikiem. KOSZMAR do którego da się przyzwyczaić.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra. Troszkę moim zdaniem zbyt nisko umieszczone siedzenia. U mnie brak możliwości regulacji wysokości fotela.
4,0
Ergonomia
Mój pojazd ma A/C i nie ma poduszki pasażera więc mam 2 schowki. Nie grzeszą one wielkością ale są dwa... Na pewno przydałby się podłokietnik. W Phase I 306\'tek włącznik szyb elektrycznych jest przy drzwiach a nie przy skrzyni biegów więc jak chcecie opuścić szybę i coś odebrać zza okna to jest \"problemik\". Ale to jest do przeżycia. Mały schowek pod kanapą (mam 3d) umożliwia schowania trójkąta i klucza do kół. Koło zapasowe pod podłogą bagażnika więc bagażnik jest duży jak na ten pojazd.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Manualna A/C spisuje się dobrze latem. Bez problemów. Zimą jest ciepło, wręcz gorąco. Jeżeli Wasz pojazd tak nie ma to bardzo częsty przypadek to zapchanie nagrzewnicy. Można przepłukać lub wymienić na nową (50PLN). Dmuchawa pracuje troszkę głośno i lubi \"piszczeć\".
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To kompakt z połowy lat 90\'tych. Więc porównywać należy go do Golfa Mk III. Z przodu bardzo dobrze. Z tyłu siedzi się wygodnie bo wyżej od tych podróżujących z przodu.
3,0
Wyciszenie
To diesel... nie jest zbyt cichy. Zwłaszcza zimnym zimowym porankiem. Musi sobie trochę \"poklekotać\".
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej mocy/dynamice silnika wręcz rewelacyjnie! Zimą, w zakorkowanym mieście nigdy nie przekroczyłem 6,5. Latem na trasie Górny Śląsk - Graz (Austria) i z powrotem, wliczając wycieczkę przez zakorkowany Wiedeń + klimatyzacja i załadowany samochód wyszło w granicach 5.8 5,9. Myślę że wartość poniżej 5,5 przy ekonomicznej jeździe jest do osiagnięcia.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Centralny zamek i przełącznik zespolony wycieraczek. I chyba tyle.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło... ale to ze zużycia po 200 tys wymieniłem. Jak na franzuca w tym wieku... hmm... nigdy mnie nie zawiódł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 90KM 66kW
[l/100km]