Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 I Hatchback

Mike, 19 lat temu
Silnik 1.6 89KM 65kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 76 tys. km
Peugeot 306 I Hatchback 1.6 89KM 65kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Nie jest to jakieś super autko klasy premium, ale ma typowe zalety i wady dla klasy aut kompaktowych. Cenię je za piękny design. Mam je już kilka lat i wciąż lubię się za nim obejrzeć.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest całkiem ok. Daje niezłego kopa, ale czasami trzeba zredukować bieg. Z elastycznością też nie jest źle. Mam nietypową wersję 98KM (wprowadzona oficjalnie w autach z rocznika 2000+) i są problemy z częściami (spotykałem się z tym na każdym kroku - poza ASO - gdy miałem wypadek).
4,0
Skrzynia biegów
Czasami biegi wchodzą ciężko, ale wiadomo, w tej klasie nie można oczekiwać prezycji BMW.
4,0
Układ jezdny
Nie mogę narzekać na jakość prowadzenia, choć czuję, że wolałbym jakieś twardsze nastawy zawieszenia. Za jakieś 500zł zamienię na twarsze i niższe o 30-40mm sprężyny i zobaczę jak to wtedy będzie. Jednak obecnie mogę powiedzieć, że jeździ mi się lepiej niż w Golfie IV kumpla.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność we wszystkich kierunkach.
5,0
Ergonomia
Nie ma tu żadnych innowacji w stylu iDrive z BMW :) Właściwie te pare guziczków nie sprawia problemów w obsłudze. Jedynym problemem jest klakson, ale do tego też da się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimatyzacji, ale nie mogę narzekać na ogrzewanie (w zimie czekam 2-3 minuty i już robi się ciepło), ale w lecie przy dużych temperaturach jest przeciętnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Należy pamiętać, że to autko było projektowane w 1993r., a wtedy były inne wytyczne dotyczące miejsca w samochodzie. Ja jednak przy wzroście 177cm nie mogę narzekać na ilość miejsca. Pasażerowie przy wzroście 170cm z tyłu też nie narzekają.
4,0
Wyciszenie
Nie jest idealnie, nie jest też źle. Mam zamontowany sportowy wydech więc i tak ciągle słychać miły basowy pomruk, a przy 190km/h basowy ryk :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam ciężką nogę więc średnią 7.2-8.3l/100km uznaję za bardzo dobrą, szczególnie gdy wezmę pod uwagę 70% jazdy po mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wyposażenie jest całkiem ok, szczególnie jeśli posiada się jakiś pojazd sprowadzony z zagranicy. Wtedy takie ekstrasy jak ogrzewane fotele to nie rzadkość. Auta kupowane w Polsce nie były tak wypasione, ale i tak nie jest źle.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie nic mi się nie zepsuło. Pamiętam tylko, że wysiadał mi 10A bezpiecznik od świateł przeciwmgielnych (taki był w instrukcji). Odkąd zmieniłem na 15A jest już bezproblemowo. Nie działa mi też prawy elektryczny przełącznik podnoszenia szyb, a dziada nie da się załatwić za sensowne pieniądze (w ASO taka kosteczka jest za jakieś 140zł!)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W różnych statystykach 306-tka jest na końcu skali niezawodności, ale ja wymieniam w aucie tylko to co muszę (płyny, tarcze hamulcowe, klocki itp.) i to co się zużywa na naszych dziurawych drogach (choć i tak raz na kilkadziesiąt tysięcy km).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 89KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 20

Peugeot 306 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 306 I Hatchback