Zawieszenie
: W pełni sprawne daje dużo frajdy w zakrętach :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Belka skrętna :(
4,0
Całokształt
Bardzo lubię swojego Puga. Jest śliczny, mimo wieku podoba się też kobietom ;) Świetnie trzyma się drogi. W wersjach z mocniejszym silnikiem można ładnie depnąć - ale mi to akurat niepotrzebne, nie muszę się dowartościowywać ścigając z bałwanami w Oplach Kadetach.
Jeździłem w dłuższe trasy i nie miałem żadnych problemów. Zawiódł mnie dwa razy, ale akurat pod domem (raz spadł przewód zasilania od pompy paliwa, raz urwała się linka sprzęgła).
Jeździ nim też moja Ukochana i jest zadowolona - narzeka tylko na ciężko chodzące sprzęgło. Ale z drugiej strony jest niechętna żeby go teraz sprzedać :)
Auto fajne, nie powala cenami napraw (oprócz belki), ekonomiczne, zwinne i bardzo ładne.
Mankament, który czasem irytuje - spory promień skrętu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na silniczek nie można narzekać. Mała pojemność, ale powyprzedzać można. Nie bierze oleju, nic przy nim nigdy nie robiłem.
2,0
Skrzynia biegów
Niestety skrzynka francuzom nie wyszła. Standardowo problem z wbiciem wstecznego, czasem jedynki. Dość toporna. Swoją musiałem wymienić, bo posypało się jakieś koło talerzowe (kupiłem drugą ze szrotu za 450zł).
4,0
Układ jezdny
Jak wszystko jest w dobrym stanie, to trzyma się drogi przepięknie. Dużo wybacza w zakrętach. Nigdy mnie nie zarzuciło. Niestety z tyłu jest belka skrętna, która na naszych drogach siada średnio co 3 lata (naprawa 800zł jedna strona).
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się do czego przyczepić. Mam wersję 3-drzwiową i we wszystkich kierunkach jest bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Szaleństwa nie ma, normalne, solidne (trochę już trzeszczące) plastiki. Ale wszystko logicznie zaprojektowane i dostępne. Tylko jak trzeba nagle zatrąbić, to zawsze włączam kierunkowskaz ;)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie po prostu jest. W zimie troszkę trzeba poczekać zanim szybki odtają. Klimy nie mam.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja. Samochód jest szeroki i nie trzeba się z kumplami na miejscu pasażera krępująco dotykać ramionkami :) Z tyłu raczej dla małych ludzi. Ale ja z tyłu wożę tylko koty i bagaże.
3,0
Wyciszenie
W moim egzemplarzu jest średnio, ale zawsze pozostaje podgłośnić radio. Jeździłem innymi 306-tkami i w modelach po face-liftingu (97r.) jest zadowalająco ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa normalne w tej klasie. Oprócz tylnej belki, ceny \"zwykłych\" części są normalne - nie ma się co bać (odrobinę droższe niż do Golfa).
4,0
Stosunek jakość/cena
Drogie nie są, ale przy zakupie dobrze sprawdzić. Najlepiej pojechać na stację i go \"wytrząść\" - robienie belki na dzień dobry boli po kieszeni.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie nie stwierdziłem. Jedyne co mnie drażni to wypadające słupki do zamykania drzwi od środka.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
TYLNA BELKA! Robiłem jak dotąd jedną stronę, ale druga też już się prosi o zakup zestawu naprawczego (600 zł zdaje się). Wymieniłem jedną końcówkę drążka stabilizatora. Popsuty czujnik od licznika (40zł na szrocie). Skrzynia biegów - nie posypała się całkowicie, ale mocno hałasowała przy hamowaniu silnikiem, więc kupiłem drugą na szrocie za 450zł. Zerwana linka sprzęgła.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]