Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 I Hatchback

Leoncio, 15 lat temu
Silnik 1.1 60KM 44kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 167 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Peugeot 306 I Hatchback 1.1 60KM 44kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Podobno nie kupuje się samochodów na F czyli Fordów, Fiatów i francuskich ale mój Peugeot jest tego zaprzeczeniem. Polecam i jeszcze raz polecam pod warunkiem że nie korzystamy z oryginalnych części tylko z zamienników które są naprawdę wysokiej jakości.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kupiłem przy przebiegu 85000 teraz ma 167000. Do tej pory wymieniłem tylko uszczelkę pod głowicą (koszt ok 250 zł) i to koniec. Nigdy mnie nie zawiódł, nie bierze wogóle oleju a po wymianie uszczelki suchutki, tak że pod pokrywę silnika zaglądam aby dolać płynu do spryskiwaczy.
5,0
Skrzynia biegów
Bez najmniejszej usterki. Dobre przełożenia oczywiście nie dla rajdowców ale na dwójce do 80 to nie jest zły wynik.
4,0
Układ jezdny
Jak miałem sprawne amortyzatory to w zasadzie przyklejony do jezdni. Jedyne czego mi brakowało to wspomaganie układu kierowniczego. No i może trochę za miękki ale za to komfort wyższy.
Komfort
4,0
Widoczność
Normalna.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się rozgrzewał zimą tak więc ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodny i z przodu i z tyłu chociaż wygodniejszy z przodu. Berdzo nisko się siedzi w dobrze wyprofilowanych fotelach. Jedyny mankament to niewygoda przy wsiadaniu i wysiadaniu bo jak napisałem siedzi się bardzo nisko. Ale jak już się wsiądzie to super.
4,0
Wyciszenie
Nie za głośno ale do najcichszych też nie należy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Całkiem dobrze. Miasto 8 litrów w zimie, latem 7-7,5, a na trasie przy spokojnej jeździe do 130 5,5 litra. Z napraw wymieniałem jakieś końcówki drążków kierowniczych, sworznie, cylinderek hamulcowy, uszczelka pod głowicą i niestety silniczek krokowy. Na wszystko są bardzo dobrej jakości zamienniki za 1/3 ceny oryginału ale silniczek jest tylko oryginalny Boscha, a że nie chciałem regenerowanego to musiałem wycelować 550 złotych. A, i jeszcze zawieszała mi sie pompa paliwa więc ją też wymieniłem. Oryginał 1200 złotych więc jak usłyszałem to zbladłem ale całkiem nowy zamiennik kosztował 200 zł, a wymiana była banalnie prosta więc dokonałem sam.
5,0
Stosunek jakość/cena
Można kupić już za 5-6 tys w całkiem niezłym stanie. Wydaje mi się że na wielkość, możliwości tego auta to bardzo niewygórowana cena.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Waidomo że w tylo letnim samochodie coś musi się popsuć coś musi zaskrzypieć. Z drobiazgów to chyba tylko musiałem wymienić poprzepalane żarówki deski rozdzielczej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechałem tym samochodem 80 tys. km byłem nad morzem, w górach od wszchodu po zachód i nigdy- powtarzam nigdy mnie nie zawiódł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 20

Peugeot 306 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 306 I Hatchback