Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 305 II Sedan

saturnin_1984, 16 lat temu
Silnik 1.9 D 64KM 47kW
Rok produkcji 1983
Przebieg: 511 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 305 II Sedan 1.9 D 64KM 47kW 1982-1988 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest niezwykle elastyczny i niezawodny, bez remontu głownego bez problemu (jeżeli się go normalnie eksploatuje0 robi 500tyś km przebiegu. Karoseria jak na 25 letni samochód jest zdrowiutka bez żadnych ognisk korozji.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : nawiew
Układ hamulcowy : cieknący cylinderek hamulcowy
5,0
Całokształt
bardzo komfortowe auto, łatwe w obsłudze dla nowicjusza, tanie w eksploatacji
Wrażenia
5,0
Silnik
świetny dynamiczny silnik diesla, mimo swojego wieku i przebiegu w dalszym ciągu się znakomicie spisuje; kultura pracy może trochę głośny na zewnątrz ale ma znakomite wygłuszenie, więc w środku jest cicho a także brak takich charakterystycznych objawów jak w innych markach trzepotania deską rozdzielczą na wolnych obrotach. Bardzo łatwo dostępne części zamienne, gdyż ta odmiana silnika była z powodzeniem produkowana do roku 2000? w koncernie psa i stosowana w wielu modelach, zarówno citroena, peugeota jak i polonezie,
5,0
Skrzynia biegów
nie ma 6-tego biegu :D Działa przy odpowiedniej obsłudze długo i bezawaryjnie.
5,0
Układ jezdny
mimo iż posiadam wersję bez wspomagania kierownicy to przełożenia są tak dobrane że bez problemu i wysiłku można nawet manewrowa po parkingu ze spacerowymi prędkościami.
Komfort
5,0
Widoczność
znakomita, przynajmniej jak dla mnie widac wszystko co potrzeba zarówno w czasie jazdy do przodu jak i do tyłu.
5,0
Ergonomia
nie siedziałem w bardziej ergonomicznym pojeździe, wszystko tu gdzie trzeba.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
stare rozwiązanie z dolnymi nadmuchami, lepsze by było gdyby wiało ciepłe powietrze z góry to chyba jedyny minus :D
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu świetnie, z tyłu na pewno więcej niż w 309-tce :D
4,0
Wyciszenie
jak na samochód z lat 80 to świetne, na wysokich obrotach słychac jednak warkot silnika,
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zarówno w trasie jak i w mieście ekonomiczne auto (oczywiście mogłoby w ogóle nie spalac paliwa), ceny przeglądów chyba są ustalane przez ministrów czy komu tam podlegają stacje diagnostyczne; a co tu naprawiac? jeżeli chodzi o zawieszenie to w brew powszechnej opini jest bardzo trwałe, i tanie w eksploatacji, jeżeli trzeba już coś wymieniac to częsci są łatwo dostępne i w przystępnych cenach, przednie amortyzatory są takie same jak w 405-tce, tylne niestety już nie więc trzeba troszkę pory w katalogach by znaleźc odpowiednie.
5,0
Stosunek jakość/cena
można nabyc dobrze zachowany egzemplarz za za mniej niż tysiąc złotych
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
urwała mi się metalowa klamka, zimą ze 4 razy :D chyba wada fabryczna :D oczywiście klamki. nawiew włącza się samoczynnie czasem jest to trochę irytujące. cieknący cylinderek hamulcowy koszt 27zł
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 20 latach eksploatacji przepaliła się rura wydechowa, i zużyły szczotki w alternatorze (dwa razy)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 305 II Sedan