Karoseria
: Ilość miejsca w kabinie i ogromny bagażnik.
4,0
Całokształt
Kupiłem Peugeota 301, bo cena była dość rozsądna w stosunku do gabarytów pojazdu. A szukałem większego auta, dla 4 osób z bagażami. Zdecydowałem się na Diesla, bo służbowo jeździłem Peugeotem 3008 z tym samym silnikiem i nie było z nim żadnych problemów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Disesel 1,6 rewelacja. Całkiem przyzwoite osiągi przy bardzo umiarkowanym zużyciu paliwa. Może nie ma olbrzymiej mocy, ale moment obrotowy wystarczy do pokonywania nawet dość stromych wzniesień bez potrzeby częstej zmiany biegów (mieszkam w górach). Przy prędkościach pow. 140 km/h mocno wzrasta zużycie paliwa (do ok. 7l), ale przy spokojnej jeździe 3,6 - 3,8l/100km można bez trudu uzyskać. Jak zatankuję do pełna, to jeżdżę i jeżdżę i jeżdżę...
4,0
Skrzynia biegów
Wymaga przyzwyczajenia. Lewarek działa trochę nietypowo, bo mało wyczuwalne jest "wskoczenie biegów". Czasami kłopot jest ze wstecznym, bo trzeba dopchnąć lewarek do samego końca. Ale jak pisałem na wstępie kwestia przyzwyczajenia.
2,0
Układ jezdny
Dość dobrze trzyma się drogi, ale powyżej 120 km/h zaczyna "myszkować" po drodze. Jest też bardzo wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Nie wiem, czy taki urok tego samochodu, czy mój egzemplarz ma jakąś wadę.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest nieźle. Jednak do tyłu, z uwagi na gabaryty auta i wysoki kufer nie jest już tak różowo. Warto zainwestować w czujniki cofania (ja na szczęście zainwestowałem).
5,0
Ergonomia
Jak dla mnie bdb. Mam 195 cm wzrostu i wszystko mam pod ręką. Jednak moja żona (165 cm) ma problemy z obsługą pokręteł do obsługi wentylacji, czy przyciskami do otwierania szyb. Mankamentem jest też mała ilość schowków jak na sporą przecież kabinę
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trudno mi jednoznacznie ocenić. Kupiłem go jesienią, więc nie miałem okazji sprawdzić jak działa ogrzewanie przy - 20, ani klimatyzacji przy + 30. Ale nadmuch działa nieźle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Słowa uznania. Mam 195 cm wzrostu i fotela nie odsuwam do końca! A za mną na tylnej kanapie spokojnie może podróżować osoba o podobnym wzroście. Do tego jest wystarczająco miejsca nad głową, nawet z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Diesel dość głośny. Oszczędność na materiałach wygłuszających daje o sobie znać. Można dokupić dodatkową matę wygłuszającą do komory silnika, co z pewnością uczynię. Poza tym trochę wiatr szumi przy większych prędkościach. Na szczęście system audio jest na dość przyzwoitym poziomie, więc jak ktoś lubi słuchać muzyki w czasie jazdy da się żyć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o spalanie, to rewelacje. Auto ma dopiero 4 miesiące, więc poza ON innych kosztów nie miałem. Dzięki relatywnie niedużej wartości rynkowej koszty AC i OC też na przyzwoitym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze. Porównując wielkość i parametry techniczne pojazdu za tę cenę jest bezkonkurencyjny (no może Citroen Elyse, ale to przecież bliźniak). Przy zakupie nie dajmy się zwieść reklamie, że cena już od 40000. Za tę cenę otrzymamy auto bez żadnych dodatków, które w autach tej klasy są standardem. Za wszystko trzeba dopłacić. Ja dobiłem do 64 000, ale i tak jest to dobra cena dość duży i wygodny samochód. Konkurencja jest dużo droższa, np. Peugeot 308 z takim silnikiem to już ok 90000.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
-
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
-
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW
[l/100km]