Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 301 Sedan

Bartek, 11 lat temu
Silnik 1.6 VTi 115KM 85kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przyjemny desing, żwawy dość ekonomiczny silnik 1.6 VTi i fantastyczny stosunek ceny do wyposażenia
4,0
Całokształt
Na wstępie podkreślam, że nie jestem posiadaczem tego auta. Testowałem takie auto, opisuje moje odczucia. 301 ta wpadła mi w oko, co prawda posiada kilku wad, na które można śmiało przymknąć oko po lekturze cennika. Ładny, ciekawy, poprawny samochód, z dynamicznym silnikiem 1.6 Vti zużywającym przeciętną ilość paliwa. Wg mnie świetna oferta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.6 VTi 115KM moim zdaniem to najlepsza jednostka napędowa w całej palecie silnikowej, jest to jedyna jednostka, która sprawia przyjemność z jazdy. 1.2 i 1.6 Hdi są wg mnie za słabe, a przez co nadają się jedynie do przemieszania się z punktu a do b bez emocji. Dodatkowo jednostki Hdi mają wąski zakres użytecznych obrotów. To nie TDI, które idzie od 1.5 do 4.5 Hdi najlepiej czuje się między 2 a 3 tyś obr/ min, a to za mało do przyjemniej jazdy. Testowane przeze mnie auto z silnikiem benzynowym 1.6 VTi 115KM odznaczało się dobrym przyśpieszeniem. Do 3 tyś obr zbiera się cicho i sprawnie, natomiast najlepiej czuje się od 4 do 6 tyś obr/ min (klasyczny benzyniak)wtedy na prawdę dziarsko przyśpiesza, a przy tym ładnie brzmi. Producent obiecuję przyśpieszenie 0-100km/h 9,4 s nie mierzyłem, ale być może tak jest. Moim zdaniem auto na prawdę przyjemnie jedzie, bezzwłocznie reaguje na naciśnięcie gazu, a ponadto przyjemnie brzmi. Zdecydowanie polecam
3,0
Skrzynia biegów
Jedna ze słabszych stron auta. Niestety peugeoty nigdy nie miały precyzyjnej skrzyni biegów. W 301 ce biegi nie haczą, zmieniają się lekko, ale bez wyczucia. Zwłaszcza wrzucając 2 kę nie do końca jesteśmy pewni czy weszła. Wiadomo idzie się do tego przyzwyczaić zwłaszcza jeżdżąc spokojnie, ale nie zmienia to fakty, że jak dla mnie to najsłabszy element samochodu. Inni producenci potrafią lepiej.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń. Jedzie się komfortowo (zdecydowanie bardziej miękko niż twardo) nawet po dziurawych drogach. Do spokojnej jazdy zdecydowanie wystarczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w sedanie parkuje się na lusterka. Na szczęście są czujniki.
4,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń, wszystkie przyciski są tam gdzie być powinny. Nawet trochę archaiczne umiejscowienie opuszczania szyb jakoś mi nie przeszkadza. Komputer pokładowy o niezbyt pokaźnych rozmiarach jest czytelny i nie sprawia problemów. Jedyne co denerwuje to specyficzna pozycja za kierownicą, z podkurczonymi nogami, oraz brak pełnej regulacji kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak powinno być. Szkoda, ze klimatyzacja jest manualna, a nie półautomatyczna (moim zdaniem półautomatyczna to lepsze rozwiązanie niż automatyczna, która sama ustala gdzie wieje w 90% wybierając nasze zatoki), ale są to tylko detale. Najważniejsze, że jest a kolorowy wyświetlacz ładnie wygląda.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Uważam, że przestrzeni jak na takie małe auto jest od groma. Dla 4 osób średniego wzrostu nic więcej nie potrzeba.
4,0
Wyciszenie
Bez większych zastrzeżeń, przy tej klasie auta cudów nie ma co wymagać
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie jest paliwożerny. Dużo nie jeździłem, ale uważam, że średnio powinien zużywać 6.5-7l/100km , natomiast w mieście 7.5-8l/100km oczywiście przy normalnym sposobie jezdy. Z gazem w podłodze w mieście 10 l/100km spali, ale przy spokojnej jeździe w trasie zejście poniżej 6l/100km jest zdecydowanie możliwe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacja, nie ma na rynku tak dobrze wyposażonego auta, z tak zrywnym silnikiem w tej cenie. Oferta super.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nie wydaje się być skomplikowane, więc jest szansa, że nie będzie tak źle, jak w większych peugeotach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nie wydaje się być skomplikowane, więc jest szansa, że nie będzie tak źle, jak w większych peugeotach.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
6,2
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 301 Sedan