Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 3008 II Crossover

Paweł, 3 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
3,57
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Dobry stylista pracował nad kokpitem
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Denerwujący terkot silnika w czasie przyspieszania. Przy krótkich przejazdach - odcinki do 6 km - paliwożerny - 11- 12 l/100
3,0
Skrzynia biegów
Przy wysokiej temperaturze otoczenia : lato, upał - dziwna praca skrzyni która zaczyna się zachowaywać jak przy trybie sportowym ale jednocześnie odczucie jest takie jakby brakowało mocy z silnika.
3,0
Układ jezdny
Przenosi każdą nierówność w jezdni. Na "leżących policjantach" tył pojazdu jakby podskakiwał a w samochodzie słychać wyraźne uderzenie. To samo dotyczy uskoków na jezdni.
4,0
Karoseria
Bezdotykowe otwieranie bagażnika bardzo powolne, denerwujące. Maska silnika w takim wozie powinna być na amortyzatorach gazowych - tu jest takie klasyczne, staroświeckie.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże trefy cienia. Ale nadrabiają lusterka i czujniki. Kamery - istnieją na rynku o wiele lepsze. Brak ochrony przed zabrudzeniem obiektywów.
1,0
Ergonomia
Z powodu żle pojętej oszczedności nawet funkcja Start/ Stop obsługiwana jest z panelu dotykowego. Na dodatek aby dotrzeć do wyłączenia opcji trzeba wybrać ustawienia pojazdu, przewinąć listę i dopiero wtedy uzyskuje się dostęp. Nawigacja pokładowa z pewnością nie jest predysponowana do samochodów flotowych. Znowu z powodu chęci zysku i zarabiania na wgraniu lokalizacji fotoradarów, zablokowano możliwość dodania własnych punktów POI metodą wgrania pliku. Tym samym nie ma możliwości wgrania np. adresów odbiorców. W radiu cyfrowy jest możliwość odtwarzania klipów filmowych - MP4 ale producent nie przewidział zmiany utworu z kierownicy. Można tego dokonać tylko z panelu. Start/Stop potrafi wyłączać silnik w korku po podjechaniu 1 m a za to tempomat aktywny wyłączy się już po postoju 3 s. Dzięki temu zabiegowi producent pozbawił użytkownika funkcji jazdy w korku. Aż się prosi aby Start Stop blokował się gdy silnik pracuje krócej niż trzy sekundy ale za wymyślenie tego ktoś musi wziąć premię.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ja odczuwam wyraźnie słaby nawiew na nogi. O ile dla prawej nogi nawiew jest wystarczający to lewa odczuwa zimno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag
4,0
Wyciszenie
Słabe wygłuszenie podwozia
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za pierwszy przegląd cena przyzwoita,
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena samochodu jest znośna. Wyposażenie dodatkowe - szczególnie elektronika jest drogie i jak dziś uważam to jest to strata pieniędzy. Dział tragicznie, skorzystanie z niego kłopotliwe.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pęknięty jeden zaczep od listwy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zaskoczenie - serwis twierdzi, że gdy nie świeci kontrolka, brak komunikatu to nie ma usterki/

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 3008 II Crossover 1.2 PureTech 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 3008 II Crossover