To mój drugi 3008, tym razem automat. Poprzedni 2.0 HDi 150 KM w manualu też był przeze mnie wysoko oceniony, tu jest różnica w postaci automatu i na tym głównie się skupię w swojej ocenie.
Wrażenia
5,0
Silnik
W stosunku do 2.0 HDi 150 KM jest więcej koni o 13, ale jednak w efekcie zastosowania takiej, a nie innej skrzyni biegów, automat powoduje, że teoretycznie mocniejszy silnik traci sporo na osiągach. Słabszy 2.0 HDi 150 KM zbiera się po prostu lepiej.
4,0
Skrzynia biegów
Nie daję maksa, gdyż ten automat nieco zabiera silnikowi mocy. Jak to w automacie - obroty wysokie, a mocy jakby mniej. Trzeba się przyzwyczaić. Po wymianie oleju w skrzyni czuć było przeskok między 3 i 4 biegiem, ale ogólnie wygoda z automatu jest nie do przecenienia.
4,0
Układ jezdny
Prawie maks, a to dlatego, że obecnie mam 3008 w hybrydzie po lifcie. Hybryda ma wzmocnione zawieszenie, gdyż jest o 200 kg cięższa, zatem jedzie, jak przyklejona do drogi. W przypadku tego automatu czuć było, że auto się nieco kładzie na bok na zakrętach. Mam porównanie, wiem jak jest w hybrydzie i tutaj niestety jest gorzej. Ocena i tak wysoka, bo zawieszenie jest praktycznie bezawaryjne. Ten model przy przebiegach 200k km nie wymaga żadnych napraw w zawieszeniu. Ideał!
5,0
Karoseria
Auto 8 letnie nie ma prawa doświadczyć żadnej korozji. Perfekcja!
Komfort
3,0
Widoczność
Niestety, ten model ma szerokie słupki środkowe, zatem widoczność jest pod tym względem dość ograniczona.
5,0
Ergonomia
W tym wyposażeniu, jaki miałem jest OK, bo nad radiem jest luka na portfel. W poprzednim 2.0 HDi 150 KM miałem full opcję i tej luki nie było, sterowanie radiem było rozbudowane i nie było po prostu gdzie trzymac portfela, co przy trasach do Chorwacji rodziło problem, gdy trzeba było płacić na bramkach i sięgać gdzieś po portfel, którego nie było pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko super. Gdy się wymienia filtr kabinowy wraz z wymianą oleju, auto nigdy nie paruje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 191 cm wzrostu, zatem potrzebuję przestrzeni jako kierowca. Przy ustawionym fotelu pod siebie, z tyłu nie ma za dużo miejsca na nogi. Ale ja tam na szczęście nie siadam, zatem patrząc na to, jak mi jest w tym aucie jako kierowca, daję wysoką notę.
5,0
Wyciszenie
Cisza, bo to słynne 2.0 HDi, a nie TDI. Kto ma puga, wie o co chodzi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W aucie wymieniłem jedynie kolumnę kierownicy oraz łożysko w przednim kole. Zmieniłem też olej w skrzyni, ale to mój wybryk. Poza tym, auto praktycznie bezawaryjne. Przy przebiegu około 160 tys km trzeba dolać płyn EOLYS do FAP.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie ma żadnego porównania z konkurencją. Auto jest komfortowe, bardzo dobrze wyposażone i kosztuje po prostu 60% tego, co może dać konkurencja za ten sam poziom. Obecnie mam trzeci 3008, tym razem w hybrydzie i po lifcie. To mówi samo za siebie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem dotyczy całego modelu, bo na mieście widziałem inne 3008 z tym samym problemem - nie pali się żarówka świateł w tylnej klapie. nie wiem, czy to kwestia oprawki, ale inni mają podobny problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto bezawaryjne, doskonała jakość.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
[l/100km]