Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 3008 I Crossover

Starszak, 3 lata temu
Silnik 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW 2011-2016 - Oceń swoje auto
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Całokształt. To mój pierwszy własny francuz. Nie sądziłem że auto będzie tak dobre. Trochę tysięcy kilometrów przejeżdziłęm też scenikiem III- ale to był użyczony wóz- fajny ale trochę inny charakter no i głośniejszy disel (w kabinie)
5,0
Całokształt
Auto salon polska, więc nie kombinowane i to też możema znaczenie. Jazda bezawaryjna, tylko częsci eksploatacyjne klocki, tarcze i jeden przegub drążka po ok.120 tyś. Ponadto w ramach akcji serwisowej po 120 tyś wymieniono rozrząd (niestety za pompę wodną musiałęm zapłącić sam, a wymiana rozrządu bez tego elemntu nie ma sensu). Olej wymieniam co rok i nie więcej niż po 15 tyż. km.Około 60% jazdy to miasto. Nie wiem co to FAP, nie daje znaku życia. Całkowicie bezobsługowe urządzenie.Jedyny słąby punkt to miękki lakier (łatwo zarysować- ta ekologia) i ograniczniki w drzwiach które po 100 000 km w drzwiach najczęścię używanych (kierowca i u mnie jedne tylne) zaczynają strzelać. Koszt wymiany nie duży (części- ok 140 zł lub tańszy zamiennik) ale kłopotliwy).Auto bardzo funkcjoinalne (np. otwierana tylna burta) pojemne, podłoga bagażnika po złożeniu foteli płaska i robi się małą bagażówka (przewoziłem nim 4,5 m foszty 10x 5 cm, itp) duży bagażnik, łądowność,. Jazda komfortowa, wysoki a trzyma się drogi bardzo dobrze. Mieszkam w górach, w zimie przydaje się na oblodzonych podjazdach grip control i zmiana parametrów trakcji- super sprawa. Auto ekonomiczne, przejechanie na zbiorniku ponad 1000 km nie jest problemem (62 l). Dobrze wyciszone- nie jechałem nim więcej niż 160 km/h (nie próbowałem) ale nie ma żadnych szumó mozna normalnie rozmawiać. Materiały wykończeniowe b. dobre i trwałe (w porównaniu do aut które miałem fiaty, ople, toyoty, skoda)
Wrażenia
5,0
Silnik
bezawaryjny, szybko bierze się na obroty, bardzo elastyczny od 40 km/h podpowiada zmanę biegów na 6 i normalnie da się tak jechać i przyspieszać od tych niskich prędkości na 6, ekonomiczny. Bezporblemowy w mieśce. Nie wiem co to oczyszczanie spalin. Nie daje znaku życia tj. działa- gdzieś się to odbywa ale bez żadnych obajwów dla kierowcy. Mokry Fap - świetny wynalazek. Dotąd nie uzupełniałem płynu eloys ale tankuję zawsze do pełna jednorazowo ok. 50 l.
5,0
Skrzynia biegów
mam reczną 6 biegową. Zero problemów.Olej wymieniłem w skrzyni po 140 000 km (producent nie przewiduje wymiany ale to tylko 2 litry oleju a praktyka mówi że niezależnbie od auta i twierdze n producenta powinno się wymienaiać po 120 000 km)
5,0
Układ jezdny
komfotowy a jedniocześnie pewny na zakrętach- auto miomo wysokości nie wychyla się jak np. w sceniku III którym też jeżdziłęm. Trwałe- poza jedną gałką drążka kierowniczegio (miała niewielki luz) do tej pory nie wymaga żadnych napraw.
5,0
Karoseria
sztywna mimo 10 lat i przy dużym obciążeniu. Jedyny mankament to słąby lakier (mam metalik) ale to chyba przypadło.ść obecnych aut powszechna (lakiery ekologiczne). Korozji nie zauważyłem na podwoziu ale robiłem konserwację auta po 6 latach i uzupełniam-sprawdzam co kolejne 2 lata.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, szczególnie do przodu przez olbrzymią szybę. Auto podwyższone i to też robi robotę.Lusterka wsteczne wystarczające ale wewnętrzne mogłoby być trochę większe
5,0
Ergonomia
bez problemu ustawiam pozycjhę za kierownicą- dyuży zakres regulacji kierownicy wzdłużny i pionowy- np. w fiatach osiowy był krótki i jak odsunąłem fotel żeby nogi nie były podkurczone to plecy musiałem odrywać od fotela bo nie dało się kierownicy przybli.żyć wystarczająco. Tutaj jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
mam klimę automatyczną 2 strefową.Robi robotę- błuskawiczneie chłodzi i utrzymuje zadaną temperaturę. Auto w zimie jak na disla nagrzewa się bardzo szybko (ma podgrzewacz elektryczny zanim silnik złapie temperaturę). Mam wrażenie że nawet szybciej niż mój poprzedni fiat Bravo benzyna. Nie mówiąc już o oplach , które miałem 3 w dislu- ostatni astra III- tak temeraturę 90 stopni auto łapało przy mrozach po 30-40 km w zimie ( a wszystko było ok włącznie z termostatem itp)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
komfortowe jak na tę klasę samochodu. Mam problemy z kręgosłupem i jazda 700-800 km nie stanowi problemu. W porównaniu do poprzednich moich aut nie ma porónania.Wygodne wsiadanie i wysiadanie, tak samo zapinanie dzieci w fotelikach- nie trzeba nurkować jak kompaktach.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie ok. Na autistradzie jazda 130 km/h i normalna cicha rozmowa w kabinie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
wszystko dostępne od ręki. Zalecany olej total tańszy niż do mojego porzedniego auta. Części oryginalne niedrogie, mnóstwo zamienników ( wiedza z cenników w necie, bo jak dotychczas to poza wumianą akumulatora, tarcz,klocków, ifiltrów , olejów,ograniczników drzwi (2) i gałki drążka nic nie musiałem robić)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jako nowy z panoramicznym dachem itp kosztował ok. 70 tyś i było to coś tylko 8-9 tyś więcej niż 308 a znacznie mniej niż z grupy VW- jakość ta sama jak nie lepsza (problemy w tych rocznikach z dislami vw, benzynami tsi itp)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mogę powiedzieć że bezawaryjny. Jedyny raz odmówił posłuszeństa pod garażem, kiedy padł po 7 latach akumulator.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
żadnych, jedynie eksploatacja, żarówki , akumulator.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 3008 I Crossover