Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 3008 I Crossover

Jarek, 8 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 115KM 85kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDi FAP 115KM 85kW 2011-2016 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : To nie jest typowy kanapowy miękki francuz. Układ jezdny i zawieszenia dają spory kontakt z drogą.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : parowanie szyb
Inne : klimatyzacja
Inne : brak
5,0
Całokształt
Zalet tego auta nie dostrzegł rynek. Szczególnie stosunku wartości do ceny - pod tym względem nie ma lepszej oferty w tej kategorii pojazdów. Wpływ na to niedocenienie przez rynek miały uprzedzenia dotyczące wyglądu - dla wyhodowanego na kulcie szmelcwagenów typowego polskiego kierowcy auto jest wizualnie nieatrakcyjne, jeśli nie brzydkie. Dodatkowo swoje zrobił fałszywy stereotyp rzekomo psującego się "francuza". Sam, mając w przeszłości dwa nieudane francuskie auta, ulegałem mu jakiś czas aż odważyłem się kupić kolejnego francuza, po vw golfie, passacie, mazdzie, mitsubishi i fordzie. Szybko przekonałem się, że był to tylko głupi stereotyp, bez pokrycia w rzeczywistości. Co więcej, jeśli o estetykę chodzi, to jednak auto się podoba, zwłaszcza osobom młodym - zauważam wzrok kierowców i przechodniów. Jako wciąż rzadkie na polskim rynku, auto nie jest jeszcze "opatrzone". Na pochwałę zasługują: jakość materiałów, spasowania i wykonania, ilość miejsca wewnątrz, ergonomia i liczne schowki oraz wysoka kultura pracy silnika. To inteligentny wybór dla kierowcy nie kierującego się snobizmami i szpanem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, znany i wysoko oceniany, jest jednym z najlepszych w swej klasie i stanowi niezaprzeczalny atut tego sympatycznego autka. Jednak w wersji 115KM jest jak na mimo wszystko spory samochód nieco za słaby, zwłaszcza w dolnym wykresie momentu - fabryczne 240Nm wygląda dobrze,a turbo dziura jest odczuwalna i auto waha się zanim wyrwie do przodu z impetem. Może chip tuning, podnosząc moc do 140KM i moment do 285Nm może to poprawić. Poza tym kultura pracy i niezawodność silnika na b. wysokim poziomie.
4,0
Skrzynia biegów
6-bieg. skrzynia świetnie spasowana z silnikiem pozwala na wygodną jazdę bez konieczności ciągłego sięganie po lewarek. Komputer podpowiada kiedy zmienić bieg.
4,0
Układ jezdny
Zaskakująco jak na francuza twardo zestrojone zawieszenie, niemal po fordowsku. Auto jeździ dobrze, zwinnie jak na masę i gabaryty, bez przechyłów.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort wyśmienity, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę, że to pojazd zbudowany na płycie auta segmentu C. Bardzo dużo miejsca w każdej przestrzeni. Nawet obszerny tunel środkowy między kierowcą a pasażerem, ukrywający w podłokietniku przepastny schowek, nie okrada z przestrzeni i nie powoduje poczucia ciasnoty. Widoczność do tyłu już gorsza - za sprawą małej szyby i rozmiarów auta. Na boki - nieco ograniczona podwójnymi grubymi słupkami A, przypadłość typowa dla aut typu MPV.
5,0
Ergonomia
Inteligentne, przemyślane ergonomicznie auto. Wszystko pod ręką, bez niepotrzebnego bałaganu i przeładowania guziczków. Intuicyjna obsługa. Dużo pomysłowych i wygodnych schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje doskonale, niczym stare volvo. Klimatyzacja wymagała naprawy po 2 latach intensywnej eksploatacji - wymiana chłodnicy. Manualna klima chłodzi skutecznie. Na wysokich obrotach dmuchawa jednak zbyt głośna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Opisałem w segmencie komfort. Z przodu ekstra klasa. Z tyłu nikt się nie skarżył. Ale kanapa nie przesuwalna.
4,0
Wyciszenie
Izoluje od hałasu zewnętrznego znakomicie. Niestety hałas na wysokich obrotach dmuchawy w upalny dzień jest zbyt duży.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalania średnie oczywiście nieco wyższe niż w folderach producenta, ale na sensownym poziomie. Koszty serwisu w ASO - jak wszędzie - wysokie, ale duża liczba i dostępność dobrych mechaników znających te przecież popularne układy mechaniczne pozwala na ograniczenie zbędnych kosztów serwisu. Sporo zamienników na rynku, choć nie korzystałem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu rewelacyjnie. Konkurencja Nissan Quashkai i Kia - drożej i gorzej, zwłaszcza ten pierwszy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie dzieje, poza wymianą chłodnicy i napełnieniem klimatyzacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak (odpukać).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 3008 I

Liczba wpisów: 9

Peugeot 3008 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 3008 I Crossover