Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 3008 I Crossover

Maciek, ponad rok temu
Silnik 1.6 HDI 109KM 80kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto jak na swoje wymiary jest przestronne i wygodne
Silnik : Trochę za słaby jak dla mnie ale po wgraniu nowego softu i podniesieniu mocy silnik nabrał wigoru.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Żadnych usterek jak do tej pory nic się nie zepsuło
5,0
Całokształt
Po sześciu latach użytkowania tego samochodu jestem bardzo zadowolony z tego wyboru. Nigdy się nie zawiodłem. Auto sprawuje się bez zarzutu. Po tych latach nie ma żadnych objaw zmęczenia materiału nic w aucie nie skrzypi nie odpada i nie ma żadnych przetarć. Nadal sprawia mi radość z jazdy bo przy tych gabarytach auto po wgraniu innego softu silnika co spowodowało podniesienie mocy i momentu jest żwawsze i daje dużo radości. Nawet automat lepiej sobie radzi hahaha
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak dla mnie to był trochę za słaby. Po wgraniu nowego softu z109 KM mam 135KM i 305 NM. Mniejsze spalanie wyższa moc i moment doje teraz radochę z jazdy można bez obaw wyprzedzać nawet przy wyższych prędkościach i obciążeniu bo wsześniejszych trzeba było się trochę do wyprzedzania przymierzyć. Wszystkie komponenty działają bez zarzutów. FAP jest sprawny
4,0
Skrzynia biegów
Idzie się przyzwyczaić do wolniejszej zmiany biegów. Ale jest to odczuwalne tylko przy pierwszych dwóch biegach póżniej biegi zmieniają się sprawniej czasem wspomogę się łopatkami. Olej zmieniłem już po raz drugi. Sprzęgło jak i koło dwumasowych nie daje żadnych oznak zużycia
5,0
Układ jezdny
Auto jak na takie gabaryty trzyma się pewnie drogi. Zakręty pokonuje sprawnie. Zawieszenie jest w sumie bezproblemowe i mało awaryjne, trochę głośne ale wnętrze jest bardzo dobrze wygłuszone.
5,0
Karoseria
Auto pomimo już 18 lat prezentuje się świetnie. Nic nie skrzypi nie puka prezentuje się naprawdę dobrze. Nawet lakier jest w bardzo dobrej kondycji. Rdzy nie uświadczysz co dobrze świadczy o zabezpieczeniu antykorozyjnym, ale to chyba zaleta wszyskich pojazdów z koncernu PSA.
Komfort
5,0
Widoczność
Tylko do tylu z powodu małej i wysoko poprowadzonej szyby jest trochę gorzej. Ale są czujniki parkowania, które ułatwiają cofanie. Duże szyby dają dobrą widoczność wada mocno nagrzewa się wnętrze i klimatyzacja musi chodzić na wyższych obrotach, ale daje radę.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręka. Bardzo duży i klimatyzowany schowek hahaha jak lodówka w podłokietniku. Mały pod kierownicą w drzwiach mieszki się duża butelka. Schowek po stronie pasażera może trochę za mały ale dla mnie to nie problem bo nie mam w zwyczaju wozić kupę niepotrzebnych śmieci
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z ogrzewaniem nie ma żadnych problemów. Gorzej jest w upalne dni bo wnętrze szybko się nagrzewa przez wielkie okna no i dach panoramiczny chociaż można go zasłonić też swoje robi. Przy sprawnej klimatyzacji nie ma problemu utrzymać niskiej temperatury wiec idzie wytrzymać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy wzroście 174 cm jest przestronnie i wygodnie. Fotel pasażera można złożyć w stolik i pasażer z tylu może wyciągnąć nagi hahaha albo przewieźć coś długiego. Ja woziłem profile do KG hahaha . Z tylu komfortowo jest tylko dla dwojga pasażerów dla trójki jest trochę za wąsko.
5,0
Wyciszenie
W kabinie jest cicho. Odgłosy z zewnątrz są stłumione. Silnik słychać przy mocnym przyspieszaniu ale to taki miły pomruk, że nie przeszkadza w normalnej rozmowie nie trzeba podnosić głosu. Robi się głośniej dopiero przy prędkości powyżej 140 km, ale to nie z powodu silnika a wiatru, który owiewa karoseria.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jakie ja poniosłem to rozrząd ok 350 zł bo sam wymieniłem tarcze z klockami wydatek 250 zł dodatek do FAP ok 400 zł olej do skrzyni biegów 56 zł za dwa litry. Jeszcze dwa łączniki stabilizatora sworzeń i końcówka drążka to wydatek ok 300 zł razem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie w zakupie ale moim zdaniem warte tych pieniędzy. Dzięki bezawaryjności i dobrej jakości wykonania i materiałów nie niszczy się i stan wnętrza jest w bardzo dobrej kondycji. Pomimo tylu lat nie skrzypi nie trzeszczy nic nie odpada hahaha
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów tak czasem zacina się wyświetlacz head up. Nie wyświetla prędkości wystarczy zamknąć go i ponownie otworzyć. Wszystko działa bez zarzutów
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze się nie zawiodłem w czasie sześciu lat użytkowania i przejechania ponad 100 tys km nie miałem żadnej awarii. Nic się nie zepsuło jeździ jak nowy oleje i filtry zawsze co roku są wymieniane po 150 tys stosuje płukankę do silnika.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 3008 I Crossover 1.6 HDI 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 3008 I Crossover