Co z tego, że fajnie jeździ i stosunkowo mało pali, skoro wizyty w serwisie potrzebne średnio co 7 - 8 tys. Już na gwarancji było to denerwujące, bo co to za radość co chwila jeździć do mechanika. A po gwarancji sprawa wygląda jeszcze gorzej, bo trzeba płacić. No i jakoś podejście do klienta się popsuło - chyba zrozumieli, że to ostatni mój Peugeot.
3,0
Skrzynia biegów
Lewarek pracuje bardzo dobrze - jak na Peugeota. Jak ktoś jeździł starszymi modelami tej marki to jest wręcz genialnie. No ok - do Hondy, BMW czy Subaru trochę brakuje, ale jest ok. Problem jest taki, że skrzynia właściwie od nowości wyje jak w starym Polonezie. Poza tym u mnie padło sprzęgło po 45 tys. km. Dużo jeździłem po mieście - to fakt - ale wiem jak używać sprzęgło i jeszcze nigdy w żadnym aucie nie musiałem go wymieniać (poza 126p. ale w tym aucie to rzecz eksploatacyjna).
3,0
Układ jezdny
Prowadzenie poprawne (Altea jeździła jednak lepiej). Ogólnie komfortowo i bezpiecznie. Problem - bardzo głośna prawa. Zgłaszany problem na gwarancji ale naprawy nie przyniosły efektu. Ten tym tak ma - mówią.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko super.
5,0
Ergonomia
Francuzi raczej nie mają z tym problemów. Drobiazg - sterowanie radia i tempomatu pod kierownicą jest na wyczucie, bo podczas jazdy przełączników nie widać. Przyzwyczaisz się po tygodniu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby climatronic ale cały czas trzeba coś regulować - a to za ciepło, a to za zimno, a to po nogach ciągnie. Poza tym słabo chłodzi w słoneczne dni - choć miałem czarny lakier i szklany dach, co pewnie nie pomagało.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu wszystko super. Bardzo wygodne fotele z przodu.
4,0
Wyciszenie
Silnik pracuje bardzo cicho. Jeżdżę wieloma autami i w tym jest naprawdę cicho. Może też dlatego mi wycie skrzyni przeszkadzało... Może jakbym miał klekoczącego diesla to i zawieszenia był nie słyszał... Ale słyszę -dlatego tylko "dobrze".
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny w serwisie umiarkowane, ale co z tego jak jeździsz tam co 3 - 4 m-ce...
3,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie. Moja wersja Allure z wieloma dodatkami po rabacie kosztowała mnie mnie niż zwykły Golf Trendline. Tylko ten serwis...
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka co pamiętam - łańcuch rozrządu (wymieniony 2x), sprzęgło, centrala sterująca silnikiem, główna wiązka elektryczna, silnik wentylatora, lusterka składane (wymienione 2x), elektryczna pompa wody, elementy zawieszenia...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Źle tylko dlatego, że nigdy w trasie nie stanął. Ale wymiana niewymiennego łańcucha (2x w ciągu 65 tys km.), sprzęgło i pompa wody zaliczam do poważnych awarii.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW
[l/100km]