Nie wiem jak to jest, ale mimo, iż większość ocen to \"dobry\", całokształt oceniam na doskonały. Może dlatego, że nie ma w nim niczego, co by choć pod jednym względem kompromitowało. Auto dla hedonisty:) Jest tak przyjemne, tak fajnie skoncentrowane na kierowcę, tak ciche i płynne, że żal wysiadać. Bardzo dobra nawigacja, bardzo precyzyjna. Telefon także super. Skórzana tapicerka, skrętne biksenony, head up display, piękny panoramiczny dach, czarny perłowy lakier... auto jest poprostu wspaniałe. Po czesko niemieckiej siermiężności jestem nim poprostu zachwycony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Auto traktuję delikatnie, po 2 tys wymienię olej to zobaczymy, ale póki co rewelacja. Silnik bardzo kulturalny, pracuje cichutko, bardzo dynamiczny w pełnym zakresie obrotów. Sama przyjemność.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest tak precyzyjna jak np vw (poprzednio jeździłem octavią), ale bardzo poprawna. Trzeba z nią delikatnie - zresztą całe auto nie jest dla przedstawicieli handlowych... By jeździć płynnie trzeba dobrze dobierać obroty przy zmianie zarówno w górę, jak i w dół.
4,0
Układ jezdny
Auto jest dość wysokie, ciężkie, więc ma swoją bezwładność. W porównaniu jednak z octavią... to limuzyna. Ono nie jeździ - ono płynie po drodze. Trochę wrażliwe na poprzeczne nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobrze. To zasługa wysokiej pozycji kierowcy. Do tyłu boczne lusterka OK, przez wewnętrzne widoczność gorsza, ale czujniki parkowania z dużym centralnym wyświetlaczem (nawigacja) poprawiają sytuację.
4,0
Ergonomia
Gdyby sterowanie komputerem pokładowym, telefonem, radiem i tempomatem było w kierownicy, nie zaś w joystickach pod nią, byłoby perfekcyjnie. Trzeba przywyknąć. Środkowa konsola jest perfekcyjna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeszklony dach, ogromna i bardzo mocno pochylona przednia szyba, duże szyby boczne (generalnie bardzo dużo szyb w tym aucie:)) oznacza, że w słoneczne dni pow. 22 stopni C klimatyzacja ma co robić. W aucie jest po prostu ciepło:) W zimne poranki nagrzewa błyskawicznie - 2x szybciej niż octavia z silnikiem 1,4 TSi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera bardzo poprawnie. Z uwagi na bardzo pochyloną przednią szybę trochę brakuje przestrzeni nad głową z przodu, tzn. przy wzroście 180 cm linia wzroku jest jakby tuż pod linią szyby. Pochylając sie na przednim siedzeniu szybko zachaczymy o krawędź dachu. Z tyłu poprawnie.
5,0
Wyciszenie
Auto jest oazą spokoju. Bardzo dobre seryjne audio i zupełny brak dźwięków z zewnątrz. Delikatny przyjemny szum tylko przy wyższych prędkościach (pow. 100km/h). Chciałem domówić klejone szyby, ale dealer wręcz odradził mówiąc, że nawet karetki wtedy nie usłyszę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Na razie z dwóch zbiorników paliwa komputer i przebieg daje ok 7,5 l/100km. 70% miasto, 30% tzw. trasa. Na tempomacie 90km/h - 5,5-6 l/100km. Zaznaczam, że autem jeżdźę spokojnie, lecz to Warszawa, więc korki. Przy nieprzyzwoitym traktowaniu - 10-12 będzie normą. Silnik 1,6 turbobenzynowy 156KM manual.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kosztowało 115 000 zł. Napewno są tańsze, ale w żadnym wypadku bym się nie zamienił. Doskonałe materiały: skóra to skóra, metal to metal, a nie malowany plastik. Peugeot ma \"to coś\", a to kosztuje. Jak ktoś chce bezpłciowe wozidło, może kupić dużo tańszego quasqaia (czy coś podobnego) :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 2 tygodnie. Usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 156KM 115kW
[l/100km]