Ogólna moja ocena auta: DOBRY (może nawet DOBRY+). Peugeot 3008 na razie to takie nietuzinkowe auto, do wyglądu którego trzeba się trochę przyzwyczaić. Jak na auto klasy trochę większy kompakt, zaskoczyła mnie np. jakość materiałów: dobry plastik, a tam gdzie w kabinie użyto metalu do ozdoby, jest to metal prawdziwy, nie coś innego plastikowego pokrytego sprayem. Fajny, pojemny schowek/podłokietnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pierwszy bieg służy do ruszenia z miejsca, na dwójce coś zaczyna się dziać - czuć trochę odepchnięcia. Dalej jest już normalnie - jedziesz do przodu bez fajerwerków. Ogólnie, rakietą ten motor nie jest, te 120 KM szału nie robi, ale ma on też swoje atuty; np. dobra kultura pracy, w miarę przyzwoita elastyczność, szczególnie na 4 biegu.
4,0
Skrzynia biegów
To co jest zamontowane w tej wersji silnikowej; bez większych uwag. Biegi wchodzą precyzyjnie, na razie \"dość twardo\" No i najważniejsze: brakuje bardzo 6 biegu. Oj, przydała by się szóstka, szczególnie w trasie.
4,0
Układ jezdny
Jeździ się dobrze, zawieszenie ustawione dość sztywno, zakręty pokonuje się pewnie. Jedynie co dokucza to dają o sobie znać poprzeczne nierówności. Przenosi się wtedy trochę drgań na całą budę.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu nie wnoszę żadnych uwag. Siedzi się w tym aucie trochę wyżej, to i więcej się widzi.
4,0
Ergonomia
Tu też bez większych uwag. \"Pakiet manipulacyjny\" pokręteł, przycisków i dźwigni jest w sam raz pod ręką. Choć są może małe uwagi:
- przednie pasy bezpieczeństwa ciężko się zapina - zbyt głęboko między fotelem a tunelem umieszczony jest uchwyt,
- na 3 lub 5 biegu lewarek przeszkadza w obsłudze pokręteł klimy i nawiewów,
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje nieźle, jak to benzyniak; chłodzi??? - jeszcze nie wiem :-))
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla 4 osób jest w sam raz. 5 ludzi też na siłę wejdzie. W porównaniu z Quasquajem; miejsca w środku jest dużo więcej (innych aut tej kategorii nie oglądałem). Duży plus za płaską podłogę z tyłu.
3,0
Wyciszenie
No właśnie; na niższych biegach jest OK, silnik benzyniak hałasu nie robi wielkiego, ale brak 6 biegu powoduje że przy 110, 120 km/godz. w kabinie robi się nieprzyjemnie głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu niestety dane katalogowe podane przez producenta można włożyć między bajki; średnio 8,5 - 9 l/100 km. takie jest na razie średnie zużycie benzyny przy powiedzmy: rozsądnej jeździe.
Ale z drugiej; strony czy to dużo???
4,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze - około 70 z kawałkiem tys. zł. otrzymuje się (w wersji podstawowej) ciekawe autko zrobione z dobrych materiałów, wyposażone w to co potrzebne do zwykłej eksploatacji. Do wersji premium, raczej bym nie dopłacał; nie warto. A trwałość tego wszystkiego ocenić można będzie po kilku latach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic usterkowo drobnego się nie dzieje, i mam nadzieję że tak z grubsza pozostanie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego również się nie wydarzyło. I... nie czekam broń Boże na poważna awarię.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 120KM 88kW
[l/100km]