Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 208 II Hatchback

Piotr, 29 dni temu
Silnik 1.2 PureTech 102KM 75kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 183 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 208 II Hatchback 1.2 PureTech 102KM 75kW 2019-2024 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bezawaryjność
4,0
Całokształt
Auto zaskoczyło mnie trwałością i niezawodnością a co za tym idzie niskimi kosztami użytkowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Czytając komentarze o wadliwym pasku rozrządu, zastanawiam się czy mam szczęście, czy osoby które mają problemy z silnikiem oszczędzają na serwisie. Wymiana oleju co 15000 km. wraz z filtrami w serwisie kosztuje ok. 1500 zł. Co 90000 km. wymiana rozrządu plus olej filtry ponad 3000 zł. Przy przebiegu 178000 km. auto straciło moc - wymiana katalizatora, czyszczenie dolotu plus jakiś czujnik koszt ok. 10000 zł. Nigdy auto mnie nie zawiodło, jeśli komuś brakuje mocy, na hamowni można zrobić 150 koni. Prędkość maksymalna to między 185-200 km/h zależy od wiatru i paliwa. Przy ok. 117000 km. musiałem raz dolać 200ml. oleju silnikowego.
4,0
Skrzynia biegów
Mam wrażenie że skrzynia ma program pod wyższą moc silnika. Na sporcie przy prędkości maksymalnej 8 bieg jest nadbiegiem. Następnie przy kick it down zrzuci o 2 biegi i po chwili jeszcze jeden bieg w dół. Do spokojnej jazdy idealna. Wymiana oleju co 60000 km.
4,0
Układ jezdny
Do dzisiaj nie mam problemów z zawieszeniem. Jest sprężyste i przyjemnie twarde.
4,0
Karoseria
Auto jest podatne na boczne podmuchy wiatru. Wiatr ma także duży wpływ na zużycie paliwa. Korzystam z myjni ręcznej i nie widać śladów użytkowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest dobrze, słupek A nie przeszkadza, lusterka zewnętrzne dobre, szkoda że nie są podgrzewane. Do tyłu widoczność jest średnia, pomaga kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką i są do wybranych funkcji przypisane przyciski. Szkoda że nie zapamiętuje wyłącznie start-stop.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobre, zimą w aucie szybko robi się ciepło a latem klimatyzacja jest bardzo wydajna. Szyby szybko odparowują a podgrzewane fotele uzupełniają komfort w zimie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera jest wystarczająco przestrzeni. Siedzenia z przodu pozwalały mi na przejechanie ponad 1000 km. z przerwami tylko na uzupełnienie paliwa. Pasażerowie z tyłu mają krótkie siedziska i wyprostowane oparcie. Miejsca dla dzieci jest ok.
5,0
Wyciszenie
Na tą klasę auta jest bardzo dobrze. Nawet przy prędkości maksymalnej można normalnie rozmawiać. Nie słychać aby gdzieś, coś było źle spasowane i wiało lub skrzypiało. Dźwięk silnika jest podbijany przez głośniki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis co 15000 km. Przy 135000 km. wymiana tarcz i klocków przód. Przy 150000 km tarcze i klocki tył. Mam nadal orginalne opony Michelin i drugi komplet na zimę. Orginalne wycieraczki. Decydując się na ten model, musimy liczyć się z tym że olej silnikowy musi być zalecany przez producenta, koszt 300 zł za 5 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy cenie zakupu ok. 87000 zł. przejechałem prawie 200000 km. bez awarii i przygód. Czegoś takiego życzę wszystkim użytkownikom.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz aktualizacja oprogramowania skrzyni biegów. Raz zawiesił się wyświetlacz z nawigacją - wystarczyło wyłączyć silnik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 178000 km. wymiana katalizatora i czujnika i to wszystko.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 208 II

Liczba wpisów: 7

Peugeot 208 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 208 II Hatchback