Silnik
: Nie jest to auto sportowe, ale dynamika mnie zaskoczyła.
5,0
Całokształt
Nie będę ukrywał, że samochód kupiłem głównie ze względu na walory estetyczne. Nic nie równa się w tej chwili z Peugeotami, zwłaszcza w środku - ogólny układ kokpitu, aluminium, 3D zegary, oledowanie ambientowe; jakość i spasowanie materiałów też dość łatwo wygrywa z konkurencją. Silnik jest wystarczająco dynamiczny, okazało się, że 130-konna jednostka jest w sumie fanaberią. Auto jest zasadniczo dwuosobowe, a tylne drzwi i siedzenia należy traktować raczej w kategoriach ozdoby niż realistycznej możliwości przewożenia rodziny. W najwyższej wersji wyposażenia kupuje się w zasadzie auto kompletne i nie ma potrzeby dokupowania wyposażenia dodatkowego (może za wyjątkiem podgrzewanych foteli, w szczególności, że grzanej kierownicy nie ma nawet w opcji).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest żwawy, zrywny, zdecydowanie wystarczający do miasta i pojazdu tej wielkości.
3,0
Skrzynia biegów
Przełożenia są odpowiednio długie do płynnej jazdy, ale precyzja pozostawia dużo do życzenia.
4,0
Układ jezdny
Samochód jest zaskakująco twardo zawieszony, za winowajcę podejrzewam niskoprofilowe, twarde jak głaz opony przy felgach 17". Za to prowadzi się bardzo pewnie. Ciężko stwierdzić, czy kompaktowa kierownica mu w tym pomaga, czy odwrotnie.
5,0
Karoseria
Jest wiele estetycznych małych samochodów na rynku, ale 208 to jest mimo wszystko klasa sama dla siebie - zwłaszcza w niebieskim vertigo robi rozbrajające wrażenie. Niestety większość elementów, które "robią robotę" w tym miejscu, występuje jedynie w najwyższej wersji wyposażenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Chyba najsłabszy element pojazdu - nisko zawieszone lusterko wsteczne, wysoko ustawiony ekran centralny, monstrualne słupki B i jeszcze większe C sprawiają, że autem jedzie się trochę jak czołgiem. Manewrowanie ułatwiają czujniki parkowania przód/tył i kamera cofania, ale przy wyjeżdżaniu z ciasnych skrzyżowań kierowcy nie uratują.
5,0
Ergonomia
Niektóre elementy (sterowanie klimatyzacją) mogłyby zostać wyrzucone do sterowania fizycznego, nie za pomocą ekranu, ale większość samochodu jest zaskakująco łatwa w obsłudze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja jednostrefowa, są pojazdy w segmencie, które mają lepszą; z tyłu zupełnie brak nawiewów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu na miejsce nie można specjalnie narzekać. Z tyłu miejsca jest mnóstwo, pod warunkiem, że pasażerowie nie mają nóg. I nie są zbyt wysocy. Choć dla mnie te cechy nie miały znaczenia.
4,0
Wyciszenie
Mam wrażenie, że przyoszczędzono na wyciszeniu nadkoli, chociaż dramatu nie ma.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
(Ciężko stwierdzić dla samochodu w wieku poniżej pół roku.)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kiedyś narzekałbym na cenę, dziś konkurencja zrobiła się tak samo droga, ale Peugeot jest wciąż lepiej i estetyczniej wykonany. I z reguły lepiej wyposażony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
(Ciężko stwierdzić dla samochodu w wieku poniżej pół roku.)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
(Ciężko stwierdzić dla samochodu w wieku poniżej pół roku.)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 102KM 75kW
[l/100km]