Ocena kierowcy - Peugeot 208 II Hatchback Facelifting
volk3r,
1 miesiąc temu
Silnik 1.2 Hybrid 100KM 74kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
1 000 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,29
8% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: sterowanie podstawowymi funkcjami.
Inne
: wysokie progi
Inne
: trudne wsiadanie z tyłu.
4,0
Całokształt
Ten samochód to spore zaskoczenie. Świetny design. Bardzo dobry układ napędowy, dobre materiały i przede wszystkim frajda z jazdy. Układ hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w każdych warunkach. Auto jest zrywne zarówno w mieście jak i na trasie. Jest dobrze wyciszone i dość komfortowe. Spory zasięg na pełnym baku.
Niestety całokształt psują małe detale o których lepiej wiedzieć przed zakupem. Zgodnie z obecnymi trendami, większość podstawowych funkcji przeniesiono na ekran dotykowy. Niestety interfejs i sterowanie nim w czasie jazdy to porażka. Interfejs jest bardzo źle zaprojektowany, brak w nim konsekwencji i korzystanie z niego podczas jazdy to proszenie się o kłopoty (dekoncentracja).
Najgorszy, ze wszystkiego jest alarm przekraczania prędkości, którego nie da się trwale wyłączyć. Będziemy zmuszenie za każdym razem podczas uruchamianie silnika wyłączać odpowiednią funkcje w menu. Staram się jeździć zgodnie z przepisami i nie jestem piratem drogowym - niestety wystarczy przekroczyć prędkość o zaledwie parę km/h, a komputer już zaczyna pikać ostrzegawczo w bardzo nieprzyjemny sposób.
Kolejna sprawa to bardzo wysokie progi i malutkie wnęki drzwiowe z tyłu. Pierwszy raz spotkałem się z autem, do którego ciężko się wsiada przez tylne drzwi... O dziwie miejsca z tyłu jest trochę. Może to być uciążliwe dla ludzi, którzy będą często podróżować z tyłu.
Świetny silnik, dobre materiały, automatyczna skrzynia biegów i dobre wyciszenie.
Bardzo słaby interfejs, brak sterowania podstawowymi funkcjami z przycisków. Wysokie progi, niewygodne wsiadanie z tyłu.
Gdyby poprawić interfejs i przenieść sterowanie tam gdzie powinno być auto byłoby genialne, a tak drobnostki niszczą ogólny odbiór tego samochodu. Niestety mimo wszystkich jego zalet nie poleciałbym go właśnie przez te drobne niedoróbki z, którymi będziemy zmagać się każdego dnia.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ciężko uwierzyć, że to ma tylko 100KM. Jeździ się bardzo dobrze w każdych warunkach.
5,0
Skrzynia biegów
Działa dobrze.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się przewidywalnie i daje przyjemność z jazdy.
5,0
Karoseria
Ładny nowoczesny design.
Komfort
5,0
Widoczność
Całkiem niezła.
1,0
Ergonomia
Fatalny system sterowania z panelu dotykowego. Wysokie progi, nieprzyjemne wsiadania z tyłu pojazdu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima obowiązkowa inaczej czeka nas mordęga z komputerem pokładowym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dość, dla osób o średniej budowie ciała.
4,0
Wyciszenie
Przy 140 można normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nowe więc nie ma co tutaj wpisać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest drogo...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe więc nie ma co tutaj wpisać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe więc nie ma co tutaj wpisać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Hybrid 100KM 74kW
[l/100km]