Ostatnio dużo czasu spędziłem w salonach na poszukiwaniu samochodu dla żony. I padło na peugeota. Co do obsługi w salonach różne odczucia ale tylko w peugeocie miałem możliwość pojeździć wybranym modelem przez weekend. W środku to najobszerniejszy samochód z tych którymi byłem zainteresowany (suzuki swift, renault clio, C3 i polo, fiat 500, micra). Jeśli chodzi o wykończenie wnętrza do dwie półki wyżej niż konkurencja. Jakość plastików jak z samochodzie z wyższej klasy. Cisza w środku, wszystko pod ręką. Ciekawy design całego panelu rozdzielczego a nie toporne, bez polotu do znudzenia takie same deski z wyjątkiem renault clio.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dałem dobrze bo silnik na niskich obrotach jest dość ospały potem trzeba uważać żeby nie odcięło. Taki klasyk tym niemniej trochę mi to przeszkadza.
4,0
Skrzynia biegów
działa jak należy brakuje trochę 6 biegu.
5,0
Układ jezdny
bardzo dobrze trzyma się drogi, zwinny, zawieszenie ciche.
Komfort
5,0
Widoczność
rewelacja - cichutki, w środku najwięcej miejsca z tych maluchów które oglądałem, wszystko pod ręką, przyspiesza naprawdę fajnie, poniżej 10 sekund do miasta super autko choć trasa zaliczona i tu się też sprawdził.
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, intuicyjnie odnajdujesz może tylko nawigacja wymaga zapoznania się ze sposobem funkcjonowania.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń i w miarę szybko działa, dwustrefowa, łatwo ją obsługiwać, dla mnie najważniejsze szybko oczyszcza przednią szybę - ma to znaczenie bo samochód stoi na dworzu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak pisałem w moim odczuciu przestrzeń dla pasażerów faktycznie największa choć subiektywne odczucie jak patrzysz z zewnątrz zupełnie inne ale w momencie wsiadania przekonujesz się że jest inaczej
5,0
Wyciszenie
super
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trochę pali jak ja wsiadam to 9 litrów jak żona prowadzi w mieście 7,9 no ale to jednak 1,6 a nie 1,2. Zobaczymy tylko w przyszłości jak te silniczki z dowsizingiem będą się trzymały a szczególnie turbiny. Warto poczytać co się dzieje z silnikami 1,4 VW i nie tylko.
4,0
Stosunek jakość/cena
swoja cenę ma - jak by był 5000-7000 tańszy byłoby ok. Choć udało się trochę utargować to i ta cena nie jest najniższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTI 120KM 88kW
[l/100km]