Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting
Talsen,
6 miesięcy temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
70 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Bardzo ładnie reguje na pedał przyzpieszenia. Na szosie przy spokojnej jeździe 90-110 km/h może spalać nawet poniżej 5 l/100 ,5,4 do 4,8 l.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Nie mam.
4,0
Całokształt
Zaskakuje przyspieszeniem i eleganckim wyglądem wnętrza, wygodne fotele i pozycja za kierownicą mimo że mam 185 cm wzrostu
Przy wsiadaniu trzeba się mocno schylić ze względu na znaczne pochylenie przedniej szyby.
Wrażenia
4,0
Silnik
Terkotanie podobne do słabego diesla, ale można się przyzwyczaić. Na wysokich obrotach nie słychać. Co 70 tys. mechanicy zalecają wymianę paska rozrządu pracującego jak wiadomo w oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Tu mam uczucia mieszane. Trzeba bardzo dokładnie włączać biegi, bo może "dać po zębach". Czasem wsteczny nie wchodzi za pierwszym razem. Rozumiem teraz określenie "skrzynia biegów nie precyzyjna".
5,0
Układ jezdny
Po 70 tys. km na razie nic w zawieszeniu nie stuka, choć w mieście na garbach zawieszenie "dostaje wycisk".
4,0
Karoseria
Tu nie mogę się zgodzić z opinią, że lakier ok.
Mój lakier (blank i coś tam) nie jest zbyt trwały. Na masce mam niewielkie punkty odprysków lakieru. Nie dał się obronić przed drobnymi kamyczkami. To samo miałem w Fiacie Grande Punto.
Komfort
5,0
Widoczność
W sasadzie nie ma problemów z widocznością ,przy odpowiednim ustawieniu lusterek.
5,0
Ergonomia
Wsiadanie stwarza pewne problemy (mam 185 cm wzrostu), ale gdy już usiądę jest bardzo wygodnie, nawet na długiej trasie np 300 km. Łatwy dostęp do wszystkich przycisków sterowania, radiem, światłami, wycieraczkami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie skuteczne, oczywiście po pewnym czasie. Wentylacja gorzej. Gdy na zewnątrz jest zimno zaczynają parować szyby, dopiero włączenie klimatyzacji likwiduje problem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wyjątkowo dużo miejsca, jak na tak niewielki samochód. Z tyłu spokojnie można przewieźć 3 normalnej tuszy osoby. Z przodu szału nie ma, ale miejsca jest w sam raz.
5,0
Wyciszenie
Jest ok. Dość hałasliwy silnik 3 cylindrowy we wnętrzu nie jest mocno słyszalny. Podczas jazdy za miastem ,przy wyższych obrotach nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największym kosztem jest wymiana rozrządu co 70 tys. jak zalecają mechanicy.Aktualnie w 2024 roku wymiana rozrządu w autoryzowanym srwisie Peugeot 2800 PLN, w nieautoryzowanym 1850, 2000 PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobrze wyposażone auto, klima, elektryczne szyby, ekran dotykowy i komputer pokladowy, tachometr, sterowanie ze skórzanej kierownicy, dzielona tylna kanapa, centralny zamek, felgi alu 16",przyciemniane tylne szyby, ledy w światlach pozycyjnych i dziennych, elaktryczne chromowane lusterka. Normalnie za to wszystko są dopłaty
a tu mamy to w standardzie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Blokada tylnych drzwi pasażera raz działa raz nie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 70 tysiącach przebiegu, nie miałem żadnych poważnyćh awarii a własciwie żadnych. Kupiłem auto z przebiegiem 36 tys. km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW
[l/100km]