Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting
Sebastian,
3 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
63 tys. km
Okres użytkowania:
5 lat
4,86
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Trwała i póki co niezniszczalna
5,0
Całokształt
Auto posiadam od nowości, do tej pory zero jakichkolwiek problemów czy usterek - jedyne co na bieżąco robię to rzeczy eksploatacyjne ( filtry, oleje, raz klocki hamulcowe i niedługo pewnie tarcze ). Auto służy do codziennej jazdy i do tego nadaje się świetnie. Jest nieduże więc zmieści się w większość ciasnych miejsc parkingowych a z drugiej strony oferuje bardzo dużo przestrzeni wewnątrz auta. Silnik radzi sobie bardzo dobrze, jest to 3 cylindrowa więc lubi wysokie obroty. Średnie spalanie od początku wynosi 5,6 litra. Auto nie męczy nawet w długich podróżach - bez problemu robię trasy nad morze i nie muszę robić przystanków. Ogólnie z zakupu jestem bardzo zadowolony i jeżeli w przyszłości wszystko dobrze się potoczy to zastanowię się nad kolejną nowa 208 ka.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wiadomo, że można by narzekać , że mała pojemność i mógłby być mocniejszy, ale pamiętajmy, że jest to prosta konstrukcja z wystarczająca mocą do sprawnego jeżdżenia i wyprzedzania. Silnik należy do oszczędnych - spalanie zdecydowanie poniżej 6 litrów ( miasto, trasa itp - bez "oszczędzania")
4,0
Skrzynia biegów
Tu mogło by być lepiej, uskok lewarka zdecydowanie zbyt długi
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze się prowadzi, układ kierowniczy jest czuły, ale i bardzo precyzyjny. Auto mimo małych gabarytów fajnie łyka zakręty.
5,0
Karoseria
Od 5 lat pod chmurką i póki co zero problemów z karoseria, nawet ptasie odchody nie spowodowały jeszcze przebarwień a zdarzało się tak, że auto stało 2-3 tyg pod drzewami
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdym kierunku, trochę ubolewam, że nie zdecydowałem się na czujniki parkowania ( może łatwiejsze by było parkowanie na tzw "milimetry" ) ale i bez tego można sobie dać radę.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, radio obsługiwane z kierownicy. Czytelny kolorowy ekran, który jest fajny a przy okazji uproszczony do niezbędnego minimum
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto bardzo szybko się nagrzewa, w lato wystarczy kilkaset metrów i już wskazówka pokazuje wysoką temperaturę, klima mogła by być bardziej wydajna. Duży minus za bardzo odczuwalny spadek mocy przy włączonej klimie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy mnóstwo miejsca, wiadomo, że im wyższa osoba z przodu tym mniej miejsca z tyłu, ale to dotyczy każdego auta
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo ciche, silnika praktycznie nie słychać. Dobre wyciszenie bagażnika - mimo zdjętej rolety/półki nie słychać żadnych odgłosów z zewnątrz
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sprawy eksploatacyjne ogarniam we własnym zakresie, jedyny koszt to materiały. Niedługo będę chciał zrobić rozrząd i tu pojawia się pierwszy spory wydatek - wstępna wycena rozrządu, pompy wody + olej i filtr około 1600 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie zakupy nowego auta z wyprzedaży rocznika u konkurencji nie dostał bym nic - a jak już to 1 litrowe 60 konne silniki
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW
[l/100km]