Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting
Mario,
5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
33 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,93
24% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Jak na tą moc i pojemność bardzo ochoczo przyspiesza.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Konstrukcja tylnego zawieszenia jest dość głośna
5,0
Całokształt
Od razu podkreślę, że 5 jest za całokształt ( biorąc pod uwagę klasę i oczekiwania od auta ). Po pokonaniu ponad 33 tys km mogę śmiało polecić auto każdemu kto nie potrzebuje dużego samochodu i zazwyczaj jeździ sam. Ja osobiście eksploatuję samochód pokonując dziennie około 60 km ( ponad połowa to autostrada ). Auto jak na tak małą pojemność zbiera się nadzwyczaj dobrze, do około 130 jest w stanie "połknąć" wiele aut z mocniejszymi motorami. Prędkość max to niecałe 190 km/h ( ale nie ma co szaleć bo spalanie wtedy wyniesie grubo ponad 10 litrów co mija się z celem ). Rozsądna autostradowa prędkość to około 120 - 130 km/h wtedy podróż jest przyjemna a spalanie niezbyt wysokie ( poniżej 6 litrów ). Jakość wykonania wewnątrz jest bardzo dobra, nie ma tam tandetnie wyglądających plastików - wszystko jest przyjemne dla oka i w dotyku ( mam miękka deskę rozdzielczą co nie jest codziennością nawet w wyższych klasach ). Spalanie z całego dystansu ( ponad 33 tys km ) to 5,6 litra co jak na sinik benzynowy uważam za fenomen ( bo nie jeżdżę nadzwyczaj oszczędnie, normalnie korzystam z klimy czy wyższych obrotów ). Ubezpieczenie auta również nie przyprawia o ból głowy ponieważ roczna składka oc/ac ( ac na wypasie ) kosztuje poniżej 2 tys zł. Serwisy w trakcie gwarancji nie pustoszą portfela ( wymiana filtrów i płynów wraz z przeglądem podstawowym kosztowała nieco ponad 500 zł ). Auto mimo niewielkich gabarytów jest bardzo pojemne w środku - bez problemu 4 dorosłe osoby mogę w miarę komfortowo podróżować. Ogólna jakość wykonania jest na bardzo dobrym poziomie - co najważniejsze cena zakupu nowego auta jest również bardzo przystępna ( j kupiłem rocznik 2016 w 2017 roku i zapłaciłem za nówkę bez przebiegu 42 tys zł i to też mocno doposażona wersja). Reasumując - jeśli szukasz taniego, ekonomicznego i dobrego transportu to Peugeot 208 będzie idealnym wyborem!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Mała pojemność = niska składka za ubezpieczenie a także niewielkie zużycie paliwa przy czym nie jest to zamulacz drogowy.
4,0
Skrzynia biegów
Długi uskok lewarka - trzeba się przyzwyczaić ( szczególnie jak wcześniej jeździło się czymś bardzo precyzyjnym )
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi, zawieszeni dobrze zestrojone z nadwoziem.
5,0
Karoseria
Przy tym przebiegu w poprzednim aucie miałem już liczne odpryski na masce a tu nie mam ani jednego. Lakier wydaje się być gruby i wytrzymały
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność w każdą stronę dodatkowe ułatwienie to wielkie boczne lusterka.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu , po pierwszych km łatwo można się przyzwyczaić do wszystkich ustawień i guzików.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się nagrzewa co w zimę ma kluczowe znaczenie, jeśli szyby zaparują to klimatyzacja w kilka sekund sobie z nimi radzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę auta bardzo dobrze, wiele większych aut nie daje tyle miejsca!
5,0
Wyciszenie
Generalnie nie mam zastrzeżeń - jedyne co dość głośno słychać to tylne zawieszenie na kanciastych nierównościach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie, brak usterek oraz niska składka ubezpieczeniowa
5,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie, tani w eksploatacji
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW
[l/100km]