Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting

sebo, 6 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamiczny i oszczędny
Karoseria : solidna powłoka lakiernicza ( brak odprysków na masce )
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Usterek nie ma żadnych , wada wynika z konstrukcji zawieszenia
4,0
Całokształt
Tak jak obiecałem dodaję kolejny komentarz po większym przebiegu. Po pokonaniu ponad 16 tys km nadal podtrzymuję swoje odczucia, że Peugeot 208 to trafny wybór - do tej pory zero awarii, średnie spalanie z całego dystansu na poziomie 5,6 ( podział miasto/trasa mniej więcej 50/50 ). Autem jeżdzę sam ( czasem dwie osoby ) więc mały silnik nie przeszkadza - tym bardziej , że jest to 3 cylindrówka, która lubi wysokie obroty. Niektórzy narzekają, że silnik jest zbyt głośny, ale moim zdaniem dodaje to trochę "smaczku" bo przy wyższych obrotach nie jest to męczący dzwięk piłowanego rometa tylko taki "pomruk" - jak ktoś się nie zna to może pomyśleć, że auto sportowe ( o dziwo pomruk słychać tylko w środku , na zewnątrz silnik pracuje normalnie ). Po dotarciu auta wszystkie plastiki trzymają się dobrze, nic nie odpada, nic nie skrzypi ani nie trzeszczy, to kilku dłuższych dystansach podtrzymuję również zdanie na temat siedzeń - są bardzo wygodne i nie odczuwamy długich podróży. Średnie spalanie na poziomie 5,5 - 5,6 litra to bardzo dobry wynik - nawet w porównaniu do silnika diesla, który w mieście też pewnie spala w okolicach 5 litrów. Prędkość max tego auta jaką udało mi się rozwinąć to 188 km/h ( na autostradzie bez wiatru i oporu powietrza ) - ale uwaga, jakiekolwiek opory powietrza sprawiają, że auto momentalnie traci na szybkości. Pod wiatr max prętkośc to około 170 km/h ( i to też z wielkim trudem ). Autem przyjemnie jedzie się do prędkości około 130 km/h - potem jest dość głośno. Układ kierowniczy rewelacja, auto reaguje na kazdy ruch kierownicą, która chodzi bardzo lekko ( wspomaganie "dostosowuje się do prędkości ). Ogólnie polecam to auto jako codzienne wozidełko , jeśli nie oczekujesz od niego startu spod świateł i prędkości max na poziomie 230 km/h to będziesz zadowolony. Auto ekonomiczne, zarówno w utrzymaniu jak i zakupie ( w licznych promocjach nowe auto można kupić za około 46 tysięcy i to też bogatsze wersje )
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo sprawna jednostka, mimo niedużej pojemności i mocy daje radę przy czy m ma umiarkowane zużycie paliwa co powoduje, że jest to jedna z lepszych propozycji dostępnych na rynku ( żadnych turbin - nie ma się co psuć )
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia po dotarciu działa płynnie, jedyne co mogło by ulec zmianie to "sztywnośc" lewarka i długość przełożenia ( na początku ciężko się przyzwyczaić )
4,0
Układ jezdny
Auto jak na swoje przeznaczenie w miarę sztywne dzięki temu można pokonywać zakręty szybciej niż typowym mieszczuchem.
5,0
Karoseria
Póki co wszystko BDB - w megance przy tym przebiegu na masce miałem juz pełno odprysków. W tym aucie nie mam żadnego ( a nie raz słyszę jak kamyki z ciężarówki przede mną tłuką po aucie.. )
Komfort
4,0
Widoczność
Dam 4 ponieważ tylka belka skrętna daje o sobie znać na "Kanciastych" nierównościach
5,0
Ergonomia
Wszystko jak w poprzedniej ocenie - jest BDB
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Róweniż jak w poprzedniej ocenie - nic się nie zmienia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla 2 -3 osób bardzo komfortowo jak z tyłu usiądą osoby 180 + zrobi się ciasnawo, ale pamiętajmy, że nie jest to VAn tylko miejskie wozidło :)
4,0
Wyciszenie
Daję 4 ponieważ tylne zawieszenie na kanciastych nierównościach dość głośno o sobie przypomina, za to na falistych i drobnych dziurach jest bardzo dobrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalania, brak wad i kosztów serwisu
5,0
Stosunek jakość/cena
BDB - w cenie zakupu Peugeota u konkurencji dostaję golasa z często gęsto litrowym 70 konnym silnikiem. Tu mamy 1,2 i 82 KM i to bez żadnych turbin czy udziwnień ( wiadomo turbo polepszy osiągi, ale za to kosz ewentualnej naprawy zniszczy domowy budżet )
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting