Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting
Tomasz,
7 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
11 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Dynamika i właściwości jezdne auta (+) niskie zużycie paliwa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Korozja zacisków i szybkie zużycie tarcz hamulcowych
Inne
: Wysokie ceny za części np. lampa przednia z LED to wydated €500
4,0
Całokształt
Auto na miasto i niewielkie trasy. Wygodny i ekonomiczny ze spora ilościa miejsca dla kierowcy i pasażrów.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.2 benzyna 3 cylindry - dynamiczny aczkolwiek trzy cylindry na biegu jałowym (wolnych obrotach) powoduja drobne wibracje auta jak i dźwigni zmiany biegów. Do dźwięku silnika na wolnych obrotach trzeba sie przyzwyczaić. Jak tylko wciśniemy pedał gazu wszystkie w/w objawy ustępuja i auto dynamicznie wkręca sie na obroty.
3,0
Skrzynia biegów
5 biegowa / biegi trzeba przełaczać szybkim i zdecydowanym ruchem (powolna zmiana biegow powoduje 'haczenie').
4,0
Układ jezdny
Kierownica jest mała (typu gocard) szybkie ruchy kierownica powoduja bardzo szybka zmiane kierunku jazdy, co bardzo pozytywnie wpływa na szybkie pokonywanie zakretów.
Komfort
4,0
Widoczność
Auto jak na swoje małe gabaryty jest bardzo przestronne wewnatrz. Daje duże poczucie komfortu jednak poprzeczne nierówności potrafia być odczuwalne w środku podczas szybszej jazdy. Widocznoś bardzo dobra we wszystkich kierunkach.
4,0
Ergonomia
Przycisków i pokręteł jest mało / tyle co trzeba. Wiecej opcji mozna ustawić na wyświetlaczu LED.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa bardzo szybko. Na ogrzewanie trochę trzeba poczekać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja i przestrzeń dla kierowcy jest bardzo dobra. Siedzenie ma trzymanie boczne i mimo braku regulacji części ledźwiowej jest bardzo wygodne.
4,0
Wyciszenie
W kabinie jest cicho a podczas przyspieszania i wkrecania auta na wyższe obroty słychać łagodny pomruk jednostki napędowej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla tych co szukaja oszczedności i potrafia jeździć spokojnie auto wynagrodzi małym zużyciem - mi na trasie udało sie zejšć do 5,4 L. Dynamiczna jazda w trasie to zaledwie o litr więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem cena jest bardzo adekwantna do wrażeń z jazdy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pomimo niewielkiego przebiegu bo zaledwie 11 tyś km tarcze hamulcowe wygladaja jak po 50 tyś w BMW e46 2.5i W cenie oryginalnych tarcz mozna dostać zamienniki BREMBO dużo lepsze jakościowo. Poza tym zaciski hamulcowe pokryły się rdza
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie poza wizyta w servisie zwiazana z akcja serwisowa nie było potrzeby by tam jechać.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW
[l/100km]