Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting
Tomek,
8 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Wnętrze - obszerne, wygodne, komfortowe, dobre materiały.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: postukiwanie
4,0
Całokształt
Właściwie powinna być ocena 4,5 - między dobrze a doskonale, ale nie było takiej takiej opcji. Konkrety w poszczególnych komentarzach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trzycylindrowy, bez turbiny, z rodziny PureTech. Dosyć ciekawe brzmienie, przyspieszenie takie sobie - ok. 12 s. do setki, ale przecież to miejskie autko. Elastyczność niezła, dobrze wyważony, niemal nieodczuwalne wibracje, co w 3-cylindrowcach nie jest normą. Niezłe jest to, że maksymalny moment (raptem 118 Nm) osiąga już przy 2750 obr./min. Jak na taki silniczek jest super. Natomiast katalogowe dane spalania to fikcja - realne dane poniżej.
3,0
Skrzynia biegów
Niezbyt precyzyjna, trochę gumowata, nieco zbyt długi skok lewarka. Przy większych prędkościach brakuje 6 biegu. Sam układ przełożeń jest ok.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze: autko dobrze trzyma się drogi, jest bardzo zwrotne, fajnie "zwija się" w zakrętach. Zawieszenie w sam raz - ani za twarde, ani za miękkie.
Komfort
5,0
Widoczność
W porównaniu do kilku innych aut miejskich do których się przymierzałem (Rio, Clio, Fiesta, i20) wydaje mi się, że tutaj jest najlepiej. Pomagają co prawda czujniki z tyłu, ale i tak tył jest mniej zabudowany niż u innych. Z przodu czasami słupki coś przysłonią, ale za to lusterka są fajnie umieszczone na drzwiach i ułatwiają patrzenie na boki.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Rewelacją jest malutka kierownica. Przyzwyczaiłem się do niej błyskawicznie. Wskaźniki umieszczone ponad nią są czytelne i bardzo wyraźne. Kierownica nic mi nie zasłania, kwestia ustawienia fotela i regulacji kierownicy po prostu. Bardzo fajnie umieszczony ekran multimedialny, nie trzeba daleko sięgać, odrywać pleców od fotela.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szału nie ma - jak na małe auto wystarczający nawiew, ale powiedziałbym że maksymalna siła nadmuchu jest jeszcze za mała. Natomiast dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z regulacją co pół stopnia i trybami pracy soft/fast - rewelacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak pierwszy raz wsiadłem do tego auta byłem mocno zaskoczony ile miejsca jest z przodu, także na szerokość. To jest praktycznie poziom kompaktów sprzed 10 lat! Naprawdę jak na miejskie autko jest super. Pomysł z cofnięciem schowka przed pasażerem w kierunku silnika i zwiększenie miejsca na nogi pasażera jest bardzo dobry. Natomiast z tyłu już szału nie ma, przeciętnie dla tej klasy.
3,0
Wyciszenie
Słychać pracę silnika praktycznie w każdym zakresie obrotów. Brzmienie jest co prawda dosyć przyjemne, ale przy niższych prędkościach powinno być ciszej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest nowe, kupione w salonie. Póki na gwarancji to w miarę bezpiecznie :). Pozostaje tylko kwestia paliwa - zauważyłem, że warto dopłacić 30-40 groszy do benzyny 98, ponieważ auto spala ok. 0,5 litra mniej. Wychodzi praktycznie na to samo co z tańszą 95, a jazda jakaś przyjemniejsza :).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kiedy skonfiguruje się auto przez stronę Peugeota to wychodzą jakieś kosmiczne ceny. Warto przejść się do salonu. Do Peugeota trafiliśmy na końcu bez większego przekonania, bo ceny internetowe były dużym przegięciem. Nasza wersja wychodziła za blisko 60 tys. zł, czyli praktycznie cena kompaktu. Natomiast dopiero w salonie okazało się, że w rzeczywistości nasza 208 wyszła taniej niż wspomniana konkurencja, a ma lepsze wyposażenie!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś postukuje na (co ciekawe) niektórych nierównościach w okolicach tylnego koła. Mam nadzieję, że serwis rozwiąże problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW
[l/100km]