Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting
pawel182,
5 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 110KM 81kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
1 000 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,64
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto użytkowałem tylko ok miesiąca - jako auto zastępcze. Przez ten okres zrobiłem ok 2100km. Średnie spalanie na tym dystansie wyniosło 5.7l/100km ze średnią prędkością ok 55km/h. Jazda odbywała się 70% miasto 30% drogi poza miejskie i autostradowe.
Wysoka pozycja za kierownicą. Umiejscowienie zegarów nie każdemu będzie się podobać szczególnie tradycjonalistom . Chcąc siedzieć w najniższej pozycji górna część wieńca kierownicy zasłania dolną część ekranu komputera pokładowego. Można było co prawda opuścić kierownicę jeszcze troszkę niżej ale wtedy siedzi się dziwnie tak jakbyśmy trzymali kierownicę na kolanach.
Panel klimatyzacji nie przypadł mi do gustu. Mały, kiepsko czytelny. Kierunek nawiewu wybierany jest jednym przyciskiem na zasadzie przejścia przez wszystkie pozycje aż do tej która nas interesuje - zdecydowanie wolę opcje jak każdy kierunek nawiewu ma swój osobny przycisk. Zmiana temperatury kierowca/pasażer odbywa się osobnymi przyciskami tyle, że nie można wybrać opcji jednoczesnej zmiany obu temperatur.
Uchwyty na kubki - TRAGEDIA. Niby są dwa ale mieszczą się tam tylko swobodnie napoje w puszkach 330ml. Jeśli chcemy napić się kawy zmieści się tam tylko jeden mały kubek. Drugiego już nie włożymy ponieważ uchwyty są tak blisko siebie że kubki będą sobie wzajemnie przeszkadzały ponieważ kubek ku górze się poszerza. Butelki 500ml z wodą wchodzą obie ale opierają się już i kolidują z panelem klimatyzacji.
Schowek w podłokietniku - jest ale symboliczny (długi bardzo wąski i niski) Nie schowany tam portfela czy telefonu. Zresztą schowków jest bardzo mało a te, które występują są mało praktyczne.
Ogólnie całkiem fajne auto miejskie.
Dynamiczne, oszczędne i zwrotne. Z drugiej strony słabo wykonane, kiepskie ergonomicznie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cechuje się dobrą dynamiką i małym spalaniem.
Jak napisałem wyżej średnie spalanie z dystansu ok 2100km wyniosło 5.7l/100km ze średnią prędkością ok 55km/h. 70% miasto, 30% drogi poza miejskie i autostradowe.
Na autostradzie 170km/h bez problemu.
Silnik 3 cylindrowy i czasami jednak było czuć, że są to tylko 3 cylindry (delikatne drgania)
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi poprawnie. Miała tylko 5 biegów ale ze stopniowana całkiem dobrze. Przy 130km/h było ok 3000 obr/min.
Z wybieraniem biegów też nie miałem problemów.
4,0
Układ jezdny
Typowy francuz. Auto było na 16" felgach z niskim profilem i wcale nie było tego czuć. Resorowało bardzo dobrze, natomiast w zakrętach już było dużo gorzej - kładło się na boku niczym łódź na wzburzonym morzu.
3,0
Karoseria
Wygląd jaki jest każdy widzi i chyba każdy powinien sam sobie ocenić jej walory estetyczne. Nie ma się co sugerować czyimiś wpisami.
Czuć jednak i widać miejscami oszczędności: cienka blacha itp
Komfort
3,0
Widoczność
Słupek A jest bardzo gruby i mocno ogranicza widoczność. Poza tym widoczność dobra.
2,0
Ergonomia
Wysoka pozycja za kierownicą. Umiejscowienie zegarów nie każdemu będzie się podobać szczególnie tradycjonalistom . Chcąc siedzieć w najniższej pozycji górna część wieńca kierownicy zasłania dolną część ekranu komputera pokładowego. Można było co prawda opuścić kierownicę jeszcze troszkę niżej ale wtedy siedzi się dziwnie tak jakbyśmy trzymali kierownicę na kolanach.
.
Panel klimatyzacji nie przypadł mi do gustu. Mały, kiepsko czytelny. Kierunek nawiewu wybierany jest jednym przyciskiem na zasadzie przejścia przez wszystkie pozycje aż do tej która nas interesuje - zdecydowanie wolę opcje jak każdy kierunek nawiewu ma swój osobny przycisk. Zmiana temperatury kierowca/pasażer odbywa się osobnymi przyciskami tyle, że nie można wybrać opcji jednoczesnej zmiany obu temperatur.
Uchwyty na kubki - TRAGEDIA. Niby są dwa ale mieszczą się tam tylko swobodnie napoje w puszkach 330ml. Jeśli chcemy napić się kawy zmieści się tam tylko jeden mały kubek. Drugiego już nie włożymy ponieważ uchwyty są tak blisko siebie że kubki będą sobie wzajemnie przeszkadzały ponieważ kubek ku górze się poszerza. Butelki 500ml z wodą wchodzą obie ale opierają się już i kolidują z panelem klimatyzacji.
Schowek w podłokietniku - jest ale symboliczny (długi bardzo wąski i niski) Nie schowany tam portfela czy telefonu.
Mało schowków, a te co występują są mało praktyczne.
Część wyżej opisanych przeze mnie mankamentów jest pewnie kwestią przyzwyczajenia więc nie skreślałbym auta z tego powodu.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa dobrze natomiast jej obsługa i ergonomia są bardzo kiepskie- uwagi umieściłem w zakładce Ergonomia.
Brak nawiewów z tyłu (w tej klasie auto to niestety standard)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wymiary auta przestrzeń OK.
3,0
Wyciszenie
Było OK ale bez rewelacji. Niestety miałem auto na zimowych oponach więc mogło to wpłynąć na moje odczucia akustyczne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę tylko spalanie to koszty użytkowania są niskie. Jak to auto sprawuje się na dłuższą metę..? nie wiem bo tak jak wspomniałem miałem je tylko na okres ok miesiąca.
3,0
Stosunek jakość/cena
Szczerze mówiąc nie wiem ile to nawet kosztuje ale jeśli chodzi o jakość wykonania to bardzo przeciętna szczególnie jeśli mówimy o wnętrzu.
Twarde plastiki nie licząc wstawki na desce rozdzielczej, której faktura trochę przypomina ceratę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie odnotowałem ale jak wspominałem już wcześniej użytkowałem je tylko ok miesiąca.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowałem ale jak wspominałem już wcześniej użytkowałem je tylko ok miesiąca.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW
[l/100km]