Na początku byłem trochę sceptyczny - wiadomo, jednak żyję w kraju, gdzie samochód = Volkswagen, po kilkumiesięcznych przemyśleniach, wspieranych przez studiowanie artykułów w prasie, wybrałem Peugeota 207 i nie żałuję. Samochód jest przede wszystkim przemyślany i funkcjonalny. Silnik - produkowany w kooperacji z BMW - spisuje się świetnie, nadwozie jest niebanalne i zdecydowanie odstaje od miejskich pudełek. Jak do tej pory sprawdził się zarówno w mieście, jak i w dłuższej trasie. W tym roku planujemy z żoną pojechać naszą 207 na południe Europy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nie należy do najcichszych, ale nieźle się zbiera i pozwala na sprawne wyprzedzanie na trasie.
Co do elastyczności - bez szaleństw, ale bardzo poprawnie.
5,0
Skrzynia biegów
Znów - nie rozumiem o co chodzi z tym narzekaniem na skrzynię biegów. Ani razu nie zdarzyła mi się sytuacja, że wszedł inny bieg niż ten, który miał wejść.
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma się drogi, prowadzi się fantastycznie. Koszt tego jest taki, że nie jest zbyt miękki i czuje się nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy ostrym słońcu, w przedniej szybie odbija się srebrna ramka otaczająca wyświetlacz komputera. Na początku strasznie mnie to wkurzało. Poza tym, ok.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki w zasięgu ręki. Sterowanie radiem co prawda nie z samej kierownicy, a z pilota pod nią, ale można się przyzwyczaić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy dużej różnicy temperatur dosyć szybko parują szyby, ale klimatyzacja równie szybko się z tym rozprawia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu - super. Dużo miejsca - zwłaszcza, że fotele dają się odsunąć prawie do końca do tylnych siedzeń. Ci z tyłu mają trochę gorzej, dlatego polecam dla rodziny 2+2, gdzie druga dwójka jest małoletnia.
4,0
Wyciszenie
W czasie postoju na czerwonym, czy w normalnym zakorkowanym ruchu, silnika nie słychać. Głośno robi się zaraz przed 3 na obrotomierzu i tak już zostaje. W trasie jest ok - szczególnie jeśli korzysta się ze wskazań asystenta zmiany biegów, który raczej nie dopuszcza do wejścia na wysokie obroty.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do paliwożerności, o której piszą poprzednicy - w cyklu miejskim, przy normalnej jeździe, pali ok 7,8, w cyklu mieszanym w granicach 6.5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę wyposażenie standardowe samochodu (u konkurencji za klimę i nawet pełnowymiarowe koło zapasowe musielibyśmy wtedy dopłacić), oraz dodatki, które wybraliśmy, stosunek jakości do ceny wypadł OK.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 VTi 95KM 70kW
[l/100km]