Dla kupujących auto używane z przebiegiem około 100 000 km myślę, ważnym aspektem przy wyborze auta są koszty serwisowania. I tu niestety nie mam dobrych informacji. Firma PSA od tego modelu intensywnie zaczęła wprowadzać w życie ideę modułowej budowy samochodów. Obniża to z pewnością koszt produkcji ale w konsekwencji dla użytkownika drastycznie podnosi koszty serwisowania. Podaję przykłady: słyszysz np, że przy mocnym skręcie terkocze przegub półosi. Idziesz zadowolony do hurtowni czy sklepu motoryzacyjnego i pytasz o przegub. I tu porażka. Sprzedawca informuje Cię, że w Peugeotach są niewymienne przeguby i trzeba kupić całą nową lub regenerowaną półoś za grubą kasę (niektóre warsztaty potrafią wymienić sam przegub rozcinając stary przegub). Myślisz sobie trudno. Ale okazuję się, że jeszcze musisz wymienić tylne tarcze hamulcowe. I tu znowu padasz ofiarą modułowej budowy samochodów PSA. Tylne tarcze hamulcowe dostępne są tylko ze zintegrowanym łożyskiem, także koszt wymiany tarcz od razu masz x2. Mówisz sobie trudno:). Okazuje się z czasem, że zatarła się linka stalowa od mechanizmu zmiany biegów. Myślisz sobie, że taka część nie będzie wcale droga i na pewno dostępna będzie w ASO. I tu znowu niespodzianka. Sprzedawca z szyderczym uśmiechem informuje Cię, że linka jest niedostępna (Peugeot nie oferuje takiej części zamiennej), musisz kupić cały nowy mechanizm zmiany biegów za parę tysiączków:). Myślisz sobie a co tam, przecież stać mnie;). Ale kurcze pechowo okazało się, że zepsuł włącznik kierunkowskazów produkowany przez hinduski koncern CAV w oryginale. Myślisz sobie kupię nowy, przecież jak hinduski to będzie drogi. I tu znowu sprzedawca wyprowadza Cię z błędu, że nie kupisz samego samej manetki od kierunkowskazów, tylko musisz kupić cały moduł z manetką wycieraczek za tysiączka. Kolejnym niewymiennym elementem jest pompa wspomagania kierownicy zintegrowana z przekładnią kierowniczą. Niewymienny jest również przegub krzyżowy (bez osłony na zewnątrz pod maską) zintegrowany z kolumną kierowniczą. Podsumowując: tanio nie będzie. Co zaoszczędzisz przy kupnie, zostawisz potem w warsztacie. Nieprawdą jest też, że wszyscy producenci tak postępują, bo do volkswagena wszystkie wymienione wyżej części dostępne są pojedynczo za dużo niższe kwoty.
Wrażenia
4,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]