Peugeot 207 to samochód, który bardzo ładnie się zestarzał i nadal cieszy oko swoim wyglądem. Ale ze względu na jego liczne usterki oraz techniczne patologie... zdecydowanie nie warto go kupować. Niestety za atrakcyjną stylizacją nadwozia nie idą tak istotne kwestie, jak niezawodność oraz solidnośc konstrukcji. Moja 207 przy śmieznym przebiegu 136 tys km ostro trzeszczała plastikami, jakby przelatała conajmniej 230 tys km. Auto zużywa się od samego patrzenia na nie. Dodam tylko, że posiadałem egzemplarz pochodzący z polskiego salonu, a jego przebieg był oryginalny.
Wrażenia
1,0
Silnik
Głośny powyżej 100 km/h. Paliwożerny. I wypalający uszczelkę pod głowicą. U mnie stało się to już przy przebiegu 110 tys km! Olej zmieniałem co 8 tys km, więc nie ma tu mowy o jakimś zaniedbaniu z mojej strony. Dynamika jest słaba, ale to tylko 1.4, więc nie ma co oczekiwać od niego sportowych doznań z jazdy. Generalnie jednostkę tę oceniłbym bardzo nisko.
1,0
Skrzynia biegów
O, skrzynia to jest dopiero festiwal dziadostwa. Trafienie w konkretny bieg bywa trudne. Dwójka, trójka i wsteczny wchodzą, jak chcą. Skrzynia jest zestopniowana pod miejską jazdę, więc na autostradowe przeloty nadaje się bardzo średnio, ponieważ przy 140 km/h jest już naprawdę głośno.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie galaretowate, nie dające pewności w pokonywanych zakrętach. Jest dosyć komfortowe, ale samochód ma przy tym tendencję do bujania się i mocnego nurkowania w czasie hamowania.
4,0
Karoseria
Bardzo ładnie narysowane auto. Nadal wygląda nowocześnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Zdecydowanie poprawna.
4,0
Ergonomia
Jest poprawnie, bez udziwnień.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja daje sobie radę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Samochód jest słabo wyciszony. Ciszy w kabinie nie sprzyja wspomniana już wcześniej krótko zestopniowana skrzynia biegów. Nie jest to auto do pokonywania długich tras po drogach szybkiego ruchu.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 136 tys km: nie działał silniczek podnoszący prawą przednią szybę, nie działał pierwszy bieg nawiewu/dmuchawy, nie działał silnik tylnej wycieraczki, nie działała regulacja fotela góra-dół, klamka wewnętrzna drzwi kierowcy ledwo je otwierała, lekko odklejała się podsufitka, radio wyłączało się w losowych momentach, delikatnie schodził klar z przedniego zderzaka. To wszystko przy tak niskim przebiegu! Dodatkowo deska rozdzielcza mocno trzeszczała.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą. W aucie które nigdy nie było pałowane, zaniedbywane, czy drutowane. Trwałość tego silnika to całkowite nieporozumienie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 88KM 65kW
[l/100km]