Inne
: Komfort-bardzo wysoki jak ma ta klase:wygodne fotele,dobre zawieszenie, ergonomia,bogate wyposazenie.
4,0
Całokształt
Peugeot 207 1.4 95KM wersja SPORTY. Bardzo udany nastepca peugeota 206. Ladna sylwetka, która na pewno jeszcze bardzo długo sie nie zestarzeje( 206ka do tej pory wygląda całkiem "swierzo"). Jezdze tym samochodem blisko 3 lata i jestem dosc zadowolony,choc nie w 100%. Dlaczego? Otóż wybrałem nienajlepszy silnik. Powinienem był kupic albo słabszą ale ekonomiczniejszą 75konną wersję albo mocniejsza 1,6 która pali niewiele wiecej(albo wrecz tyle samo) ale oferuje lepsze osiagi. A tak mam motor 1,4 95KM, który pali o wiele za duzo w miescie a poza miastem w szczególnosci przy braku 6 biegu nie jest najlepszym wyborem. Silnik jest po prostu przecietny,taki nijaki-owszem cichy,kulturalny,co wane na razie bezawaryjny i nawet daje rade jesli chodzi o siagi,ale mógłby byc zdecydowanie mocniejszy i oszczedniejszy. Nie wypowiadam sie na temat jednostek wysokopręznych peugeota,poniewaz nie mialem z nimi żadnej stycznosci. Przy zakupie nie brałem pod uwage diesla z kilku wzgledów: robie zbyt małe przebiegi roczne(zatem zwrot inwestycji trwałby bardzo długo,szczególnie ze cena ON rosnie szybciej od benzyny), poza tym jezdze głownie po miescie i chciałem unikną problemów z turbiną ( jazda na krótkich odcinkach, rozgrzewanie i schładzanie turbiny) oraz filtrem PDF. (Polecam przejrzeć opinie innych uzytkownikow 207 z "ropniakami'-byc moze dla kogos diesel okaze sie lepszym wyborem) Do zalet 207ki nalezy zaliczyc: dobrą ergonomie(z malutkimi podknieciami), spory komfort jazdy (dobre zawieszenie,wygodne fotele, bardzo bogate wyposazenie), bardzo przyzwoite materiały ( mieciutki kokpit, na razie nic nie trzeszczy ani stuka). Dobre warunki ubezpieczenia. Bardzo duza podaz na rynku, a zatem w razie czego sporo czesci zamiennych i oryginalnych uzywanych. Kilka minusów: odgłos zamykanych drzwi nawet po 3 latach potrafi zirytowac (jakbym zamykał poloneza albo nawet stara warszawe), niefortunnie umiejscowiony,jak to u wielu francuzów, gumowy/plastikowy spojler pod przednim zderzakiem-jest za nisko zlokalizowany i łatwo go wyłamac/połamac. Troche ciasnawo z tyłu. Czy kupiłbym to auto raz jeszcze? Raczej tak(bo ogólnie to całkiem udany samochód),ale nie w tej specyfikacji.Wybrałbym albo tanszą wersje wyposazenia i ze słabszą ale mniej palącą jednostką, albo motor 1,6 ( chociaz tu bardzo powaznie zastanawiałbym sie czy nie dołożyc naprawde niewiele i nie kupic 308kę z silnikiem 1,6 120KM, którym jezdziłem i uwazam ze jest bardziek komfortowy ,mocniejszy i pali niewiele wiecej ( ale jest troche wiekszy i moze przez to mniej wygodny po miescie).
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik dobry,ale tylko dobry. Nie za mocny,nie za słaby-niecałe 100koników wystarcza na codzien,chociaz po miescie to za duzo,zas na trase troche za mało.Niczym szczególnym sie nie wyróznia.Łatwo wchodzi na obroty,mozna smiało pojechac szybciej,ale jest głosniej i wiecej spala.
Dwie duze zalety:1. bezawaryjnosc(autem jezdze blisko 3 lata niemal wyłacznie po miescie i zarówno sprzegło jak i silnik nie sprawiają problemu)2. bardzo dobre wyciszenie motoru( jak na ta klase)silnik pracuje bardzo kulturalnie. Subiektywnie mozna odczuc, ze wlączona klima odbiera troche mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie w porzadku jesli chodzi o prace skrzyni (chociaz czasami zdazaja sie male problemy z wrzuceniem wstecznego) natomiast baaaardzo brakuje 6 biegu. Zadko tym autem wyjezdzam poza miasto ale za kazdym razem w trasie przy 100km/h odruchowo wciskam sprzegło i "wrzucam" szóstke.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi sie bardzo przyzwoicie,zawieszenie ładnie wybiera nawet wieksze nierównosci drogi.Wygodna i grubo obszyta skórą kierownica pozwala na duzą regulację,a to wpołaczeniu z dobrze wyprofilowanymi fotelami i dobrym zawieszeniem powoduje, ze 207ką jezdzi sie naprawde fajnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie za duze gabaryty samochodu, duze powierzchie przeszklenia-widocznosc bez zarzutu.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bardzo duzy zakres regulacji kierownicy. Sterowanie radiem "po francusku" spod kierownicy-ale całkiem wygodne. Sterwanie szybami na szczescie juz nie jak w poprzediku miedzy fotelami,tylko "normalnie" na drzwiach. Niestety okno pasazera nie ma "automatu" i trzeba stale tzrymac przycisk aby je otworzyc/zamknąc. Przydałyby sie pokretła do regulacji kata nachylenia oparc foteli( na usprawiedliwienie wiele innych aut,nawet klasy sredniej, ma tez "skokową" regulacje)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybkie nagrzewanie zimą. Wydajna klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,ale z jednym duzym felerem: nie da sie równoczesnie ustawic tremperatury dla kierowcy i pasazera, są dwa pokretła i trzeba nimi sterowac oddzielnie. Troche to dziwne, niemniej sama klima bardzo wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mysle,ze standartowo jak na segment B. Na przedzie calkiem wygodnie, z tyłu ciasnawo. Dla 4 czy 5 dorosłych osób troche za mało miejsca ale na co dzien i przy krotkich trasach moze byc. Dla 2 dzieci ztyłu wystarczy w zupełnosci. Bagaznik spory jak na klase, wystarczy na co dzien,na wakacje raczej nie.
4,0
Wyciszenie
W porzadku. Nawet w porównaniu do konkurencji czy nawet kompaktów, 207 wypada całkiem niezle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo przyzwoite ceny przeglądów w ASO-nawet na przegląd pogwarancyjny opłacało mi sie pojechac do peuegota-zrobili co trzeba i policzyli nieznacznie wiecej niz w nieautoryzowanym warsztacie, a przynajmniej jest jakas pewnosc ze wszystko wykonali dobrze i podpisali sie pod tym. Natomiast spalanie wypada tak sobie:jezdze głównie po miescie(95%)i spalnie oscyluje w zaleznosci od kilku oczywistych czynników w granicach 7,1-9,4 przy czym znacznie czesciej blizej 9 litrów. Uwazam, ze to dosc duzo jak na nowoczesne auto z takim silnikiem.Przy próbie ekonomicznej jazdy zsszedłem po miescie do 6,4 ale przy baardzo sprzyjających warunkach i z ogromnym wysiłkiem. Nawet na krotkich odcinkach poza miastem przy baardzo spokojnej jezdzie spalanie oscyluje w granicach 6,5-7,2L (jak dla mnie troszke za duzo)
Co do pozostałych kosztów,to zauwazyłem ze wiele podzespołów i mechanizmów jest wspólne z innymi modelami peugeota a nawet innych marek (np.taki sam panel klimatyzacji znalezc mozna w fiacie scudo)Jest to oczywiscie wynikiem unifikacji motoryzacyjnej,ale oznacza sporą szansę na duzy wybór rożnych elementów auta na rynku wtórnym w niskiej cenie. Dane dot. spalania podaje dla jazdy miejskiej:
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód dosc drogi w zakupie. Wersja 5 drzwiowa z silnikiem 1.4 95KM w wersji SPORTY z lakierem metalik i bardzo bogatym wyposazeniem (max bez skóry i szyberdachu)kosztowała wyjsciowo 62 tys.zł. Co prawda udało sie wynegocjowac spory rabat ale to i tak duzo zwłaszca z tak nieduzym silnikiem. Spora utrata wartosci ( duza podaz narynku) ale zakup nowego auta daje duzą sznse na bezproblemową kilkuletni a eksploatacją. Cos za cos, niemniej mysle ze samochod nie jest wart az takich pieniedzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez zastrzezen,kilka drobiazgów typu przepalone zarówki. Po trzyletniej eksploatacji w warunkach miejskich i dziurawych drogach zawieszenie sprawuje sie bez zarzutu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 88KM 65kW
[l/100km]