Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 207 Hatchback 5d

TomM, 12 lat temu
Silnik 1.4 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 49 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 207 Hatchback 5d 1.4 16V 88KM 65kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
3,54
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Pomimo bębnów z tyłu hamulce są bardzo dobre.
3,0
Całokształt
Samochód swoimi wymiarami zewnętrznymi nieznacznie odbiega od niektórych kompaktów jednak we wnętrzu czuć, że to tylko segment B. Wymieniając wysłużonego Peugeota 307 z przebiegiem ponad 200tyś. km (z czego 120tyś. moich) na 207 z przebiegiem 37tyś. km nie do końca byłem przekonany czy dobrze zrobiłem. Niemal pod każdym względem widać, że to samochód niższej klasy. Denerwuje trochę hałas we wnętrzu przy wyższych prędkościach, niskiej jakości plastiki na tapicerce drzwi czy nawet kiepskie uszczelki w drzwiach, które sprawiają, że drzwi strasznie trzaskają (miejscami drzwi tylne swoimi rantami odbiły lakier na tylnych błotnikach). Apetyt na paliwo biorąc pod uwagę rozmiary auta oraz jego parametry powinien być nieco mniejszy. Prawdopodobnie zbyt wiele oczekiwałem od tego autka ale pomimo swoich wad trudno jest mi się jednoznacznie określić czy kupiłbym go ponownie. Najprawdopodobniej dołożyłbym trochę gotówki i kupił 308, bo 207 jako jedyne auto rodzinne da się użytkować ale nie jest w stanie zaspokoić potrzeb rodziny. Pewne jest, że jeszcze się go nie pozbywam. Na czasy kryzysu przyda się samochód w miarę ekonomiczny (na LPG) i tani w eksploatacji. Gdyby czasy były pewniejsze to prawdopodobniej rozglądałbym się za jakimś kompaktem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie grzeszy dynamiką ale nie ma też większych powodów do narzekań. Dostałem dokładnie to czego się spodziewałem po 90KM w takim samochodzie. Na postoju silnika niemal nie słychać i nie czuć wibracji lecz wraz ze wzrostem prędkości jego praca staje się coraz bardziej słyszalna. Może nie koniecznie to wina samego silnika tylko słabego wygłuszenia i pracy układu wydechowego.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to jeden z tych elementów, które najbardziej mi dokuczają w tym pojeździe. Nie chodzi tu o jedynkę, którą czasami trudno wbić gdy pojazd się powoli toczy (zbyt wolno na dwójkę) lub trudności z wbiciem biegu wstecznego bo do tego wszystkiego jakoś się przyzwyczaiłem. problemem jest zestopniowanie skrzyni, która wydaje mi się za krótka. Biegi zbyt szybko się kończą i przydałby się albo szósty bieg albo trochę dłuższe przełożenia. Wiem, że ucierpiałaby na tym dynamika pojazdu ale jazda po drogach szybkiego ruchu (nie wspominając o autostradach) stała by się znośniejsza. Na przykładzie skrzyni biegów każdy użytkownik odczuje, że ten samochód stworzono z myślą o jeździe miejskiej. Przy prędkościach powyżej 110km w kabinie dominuje dźwięk pracy silnika. Samochód nie nadaje się na dalsze wakacyjne wypady.
3,0
Układ jezdny
Tutaj niestety kolejna słaba strona tego samochodu. Przed kupnem przeczytałem sporo opinii o tym samochodzie i sporo ludzi pisało że zawieszenie jest twarde i głośne. Lubie twarde zawieszenia, które niestety często są głośne. To jednak okazało się i miękkie i głośne. Najprawdopodobniej komentarze o twardym zawieszeniu dotyczyły wersji SPORTY a mój to TRENDY. Zawieszenia obu modeli chyba się różnią. Standardowe amortyzatory olejowe są zbyt miękkie i mało trwałe. W chwili kupna mój samochód miał 3 lata i zaledwie 37tyś. km (przebieg pewny, samochód odkupiony od brata) a jeden z tylnych amortyzatorów wymagał wymiany. Podczas pokonywanie zakrętów usianych dziurami tył pojazdu zdawał się pływać. Wymiana na nowe gazowe KYBy poprawiła prowadzenie. Do wymiany na nowe gazowe kwalifikują się także przednie amortyzatory. Ich skok jest zbyt duży i samochód nurkuje podczas przejeżdżania progów zwalniających oraz haczy spoilerami (deflektorami) podczas wjeżdżania do garażu lub podziemnych hali garażowych. Z przedniego zawieszenia ponadto wydobywają się nieprzyjemne dźwięki podczas odbijania amortyzatorów. Brak uwag do pracy tylnego zawieszenia po wymianie amortyzatorów. jednak nie po to kupuje się samochód z przebiegiem 37tyś. km żeby w nim wymieniać komplet amortyzatorów.
Komfort
4,0
Widoczność
Brak uwag. Może trochę brakuje przeciwbieżnych wycieraczek z 307 ale jest OK.
4,0
Ergonomia
Brak uwag. Ktoś kto przesiadł się z 307 czuje się jak u siebie. Moim zdaniem wszystko jest na swoim miejscu i pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze, brak uwag. Choć przydałyby się dodatkowe nawiewy na boczne przednie szyby. Czasami pomimo włączonej klimatyzacji są problemy z odparowaniem szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba najlepsza strona 207. Jak na segment B jest bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyciszenie jest na przeciętnym poziomie. Poziom hałasu we wnętrzu przy wyższych prędkościach jest znaczny.
3,0
Stosunek jakość/cena
Zakup samochodu używanego w dobrym stanie za okazyjną cenę - czemu nie. Jednak gdybym wydał blisko 50tyś. zł za samochód z takim wyposażeniem jak mój, doszedłbym do wniosku, że można było je wydać lepiej.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie wyłącznie drobiazgi. Zepsuta pompka spryskiwacza tylnej szyby, tylny amortyzator, wyciek oleju spod podstawy filtra oleju.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie pomimo blisko 50tyś. km przebiegu brak poważniejszych usterek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 207 Hatchback 5d